آرشیو مرداد ماه 1401

ارائه خدمات حقوقی

مجوز فروش پیچ و مهره

۳۶ بازديد

مرجع صادر کننده مجوز فروش پیچ و مهره در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تهیه و توزیع انواع پیچ و ابزار های مرتبط علاوه بر داشتن مهارت و سرمایه برای احداث فروشگاه و عرضه محصولات باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش پیچ و مهره را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مجوز فروش پیچ و مهره

مجوز فروش پیچ و مهره

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت عرضه و فروش پیچ و مهره را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف صحاف می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن مجوز فروش پیچ و مهره چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به فروشندگان پیچ و مهره در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر را صاد می‌‍کند.

1. عمده فروشی پیچ و مهره حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 514519

2. خرده فروشی پیچ و مهره حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 523416

3. فروشندگی پیچ و مهره (خرده فروشی – عمده فروشی) حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 523417

شرایط دریافت مجوز یا جواز کسب فروش پیچ و مهره

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسایل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی و دریافت مجوز فروشگاه پیچ و مهره

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروش پیچ و مهره

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز فروش پیچ و مهره باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز فروش پیچ و مهره از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ صنف صحاف تهران تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش پیچ و مهره چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.000.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 7.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 20.000.000 ریال

راه اندازی فروشگاه پیچ و مهره چقدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش پیچ و مهره در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مجوز فروش پیچ و مهره

سند ازدواج

۲۸ بازديد

سند ازدواج اهمیت بسیار زیادی داردِ چرا که ثابت‌کننده وقوع عقد نکاح و تمامی توافقات طرفین عقد می‌باشد. در صورتی که طرفین عقد دچار مشکل شوند. و قصد طرح دعوای خانواده در دادگاه را داشته باشند، داشتن سندازدواج به‌عنوان یکی از مدارک و مستندات قانونی الزامی است. در ادامه علت اهمیت و مواردی که می‌توان در سند ازدواج درج کرد را شرح داده ایم. برای آشنایی با نحوه ثبت ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع: سند ازدواج

سند ازدواج

سند ازدواج یک سند رسمی است که نشان‌دهنده وقوع عقد ازدواج دائم یا موقت میان زوجین است. سندازدواج، گاهی قباله ازدواج یا برگه ازدواج نیز نامیده می‌شود. یکی از نکات مهم در مورد تنظیم سند ازدواج این است که تمامی توافقات طرفین باید به صورت دقیق در این سند درج شود.

از آنجایی که سندازدواج یک سند رسمی می‌باشد در تمامی محاکم و دادگاه‌ها قابل استناد است. طرفین عقد ازدواج یا همان زوجین جهت طرح دعاوی خانوادگی ملزم به ارائه سند ازدواج به دادگاه می‌باشند. دعاوی خانوادگی شامل اخذ مهریه، دریافت شناسنامه برای فرزند، ملزم نمودن زن به تمکین و… می‌شود. اگر سندازدواج وجود نداشته نباشد. اثبات وقوع عقد نکاح خواه به صورت دائم باشد خواه موقت بسیار زمان‌بر و دشوار است. برای دریافت مشاوره از وکیل خانواده کلیک کنید.

تنظیم سند ازدواج در یک نسخه

سندازدواج به صورت رسمی و توسط دفاتر ازدواج تنظیم می‌گردد. این سند که نشان‌دهنده وقوع عقد نکاح میان زوجین است. اگر هنگام تنظیم سندازدواج در خود سند و یا در ثبت الکترونیک آن اشتباهی رخ دهد. و یا در اسناد هویتی یکی از طرفین اطلاعات نادرست ثبت شود. امکان اصلاح سند ازدواج و مدارک هویتی زوجین وجود دارد.

برخلاف سایر اسناد، سندازدواج تنها در یک نسخه تنظیم می‌شود. معمولاً سایر اسناد در دو یا چند نسخه تنظیم‌شده و به طرفین قراردادها تحویل داده می‌شود. اما سند ازدواج تنها در یک نمونه تنظیم‌شده و به زوجین تحویل می‌گردد.

شاید این پرسش به وجود بیاید که پس از عقد نکاح سند ازدواج به چه کسی تعلق خواهد داشت؟ در قانون به این موضوع که سندازدواج متعلق به چه کسی باشد هیچ اشاره‌ای نشده است. به‌طور طبیعی سندی که تنظیم می‌گردد متعلق به طرفین قرارداد خواهد بود. البته به‌طور عرفی نگهداری از سندازدواج حقوق زن و خانواده او می‌باشد.

حق نگهداری از سند ازدواج

همان‌طور که گفتیم سندازدواج متعلق به طرفین یعنی زن و شوهر است. بنابراین هردوی آن‌ها نسبت به سندازدواج حق خواهند داشت. اما این پرسش وجود دارد که حق نگهداری از سندازدواج با کیست؟
در متن قانون به این موضوع هیچ اشاره‌ای نشده است. اما در عرف جامعه حق نگهداری از سندازدواج به زن و خانواده او داده می‌شود. چراکه جهت دریافت مهریه ارائه سندازدواج ضروری است. همچنین اگر یک مرد همسرش را ترک کند و زن باردار بوده، برای دریافت شناسنامه فرزند نیازمند ارائه سندازدواج خواهد بود.

باید اشاره کرد که هرچند ازنظر عرف حق نگهداری سند ازدواج به زن داده شده است. اما مرد نیز می‌تواند با مراجعه به دفترخانه‌ای که سند ازدواج را تنظیم کرده رونوشتی از آن سند دریافت کند.

شروط درج‌شده در سند ازدواج

مطابق با قانون مدنی طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که لازم می‌دانند در صورتی که مخالف با مقتضای عقد نکاح نباشد در ضمن عقد ذکر کنند. اما علاوه بر آن برخی شروط در سند ازدواج درج‌شده است. که لازم است پیش از ازدواج به طرفین عقد اطلاع داده شود. شروطی نظیر شرط تصنیف اموال و شروط دوازده‌گانه وکالت در طلاق به زن که در سند ازدواج نوشته‌شده است. برای آشنایی با شروط ضمن عقد کلیک کنید.

شرط تصنیف اموال

این شرط به این موضوع اشاره دارد که شوهر متعهد می‌گردد در صورتی که طلاق به خواسته وی باشد. نیمی از اموالی که در زمان ازدواج به دست آورده است اعم از اموال منقول یا غیرمنقول را به همسرش انتقال دهد. البته باید توجه داشت که در صورتی که درخواست طلاق از جانب مرد به علت ترک نمودن زندگی توسط زن باشد این شرط اجرا نخواهد شد.

شروط دوازده‌گانه وکالت در طلاق

مطابق با این شرط مرد به همسرش وکالت می‌دهد. تا زن در صورت وجود برخی از شرایط مثل جنون مرد یا عدم توانایی مرد در ایجاد رابطه، طلاق خود را از زوج بگیرد. استفاده از این وکالت می‌تواند با دریافت مهریه و یا بخشش مهریه اتفاق بیفتد.

شروط دوازده‌گانه وکالت در طلاق شامل موارد زیر می‌شود:

  • در صورتی که شوهر از دادن نفقه به همسرش به مدت ۶ ماه خودداری کند. و یا به مدت ۶ ماه مرد از انجام سایر حقوق واجبِ زن سر باز زند.
  • رفتار نامناسب یا سوء معاشرت مرد در حدی که امکان ادامه زندگی برای زن وجود نداشته باشد.
  • اگر مرد به مریضی‌های غیرقابل درمان مبتلا شود به‌طوری که دوام زناشویی برای زن خطرآفرین شود.
  • جنون مرد که به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد و امکان فسخ نکاح شرعاً وجود نداشته باشد.
  • رعایت نکردن دستور دادگاه در مورد اشتغال مرد به حرفه‌هایی که مطابق با نظر دادگاه با مصالح خانوادگی و حیثیت زن منافات دارد.
  • اگر مرد با حکم قطعی دادگاه به پنج سال حبس یا بیشتر از آن محکوم گردد. و یا به مجازات نقدی که نتیجه آن ۵ سال بازداشت یا بیشتر باشد. و این حکم مجازات در حال اجرا باشد.
  • در صورتی که مرد اعتیاد داشته باشد و با تشخیص محاکم قضایی این اعتیاد به زندگی خانوادگی خلل وارد نماید. و ادامه زندگی برای زن دشوار باشد.
  • مرد بدون عذر موجه زندگی خانوادگی خود را ترک نماید و یا شش ماه متوالی بدون عذر موجه غائب شود. تشخیص ترک زندگی خانوادگی و عذر موجه بر عهده دادگاه می‌باشد.
  • محکومیت قطعی مرد که مجازاتی اعم از حد و تعزیر برای مرد اعمال گردد. و این مجازات مغایر باحیثیت خانوادگی و شأن زن باشد. تعیین این که مجازات مغایر باحیثیت خانوادگی زن و عرف و سایر موازین توسط دادگاه انجام می‌گیرد.
  • درصورتی که زن بعد از ۵ سال به علت عقیم بودن یا عوارض جسمی شوهر صاحب فرزند نشود.
  • اگر مرد مفقودالاثر گردد و بعد از مراجعه زن به دادگاه و طی مدت شش ماه پیدا نگردد.
  • هنگامی که مرد بدون رضایت زن، مجدداً ازدواج کند. یا مرد چند زنه به تشخیص دادگاه بین همسران خود عدالت کافی را رعایت ننماید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سند ازدواج چیست ؟
سند ازدواج یک سند رسمی است که نشان‌دهنده وقوع عقد ازدواج دائم یا موقت میان زوجین است.

آیا امکان درج هر شرطی از طرف زوجین در سند ازدواج وجود دارد ؟
بله طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که لازم می‌دانند در صورتی که مخالف با مقتضای عقد نکاح نباشد در ضمن عقد ذکر کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: سند ازدواج

درخواست کد فراگیر

۳۱ بازديد

درخواست کد فراگیر از طریق کدام سامانه انجام می‌شود؟ این کد برای چه کارهایی نیاز است؟ اگر شما از افرادی هستید که قصد دارید فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشید احتمالاً نام کد فراگیر به گوش‌تان آشنا است. اولین سؤالی که برای یک مخاطب بعد از شنیدن نام کد فراگیر به وجود می‌آید این است که اصلاً کد فراگیر چیست؟ در ادامه این مطلب به معرفی کد فراگیر و نحوه دریافت آن پرداخته‎‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: درخواست کد فراگیر

کد فراگیر چیست؟

اگر شما جزو کسانی هستید که در بازار فعالیت می‌کنید و به عبارتی فعالیت تجاری اقتصادی دارید قطعاً با اصطلاح کد فراگیر آشنایی دارید. در تعریف از کد فراگیر باید بگوییم که این کد برای اتباع غیر ایرانی است. اتباع خارجی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند یک کد فراگیر به آن‌ها تخصیص می‌گردد. کد فراگیر هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها و مؤسسات صادر می‌شود.

برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

نحوه درخواست کد فراگیر برای اشخاص حقوقی و حقیقی

برای درخواست کد فراگیر ابتدا وارد سامانه کد فراگیر به نشانی irsherkat.ssaa.ir شوید. سپس با توجه به اینکه کد فراگیر را برای شخص حقیقی (شخصی) و یا شخص حقوقی(شرکتی) می‌خواهید، گزینه ارائه‌شده در سایت را انتخاب کنید.

تمام توضیحات لازم و مدارک و قوانین در سامانه کد فراگیر نوشته‌شده است. لازم است که به‌طور کامل این توضیحات و قوانین را مطالعه کنید. چراکه ممکن است هنگامی‌که شما قصد ثبت‌نام برای درخواست کد فراگیر را داشته باشید قوانین تغییر کرده باشد.

بعد از خواندن دقیق قوانین و توضیحات در صفحه درخواست کدفراگیر سامانه مشخصات لازم را تکمیل کنید. و همچنین مدارک لازم را در همین قسمت بارگذاری نمایید. سپس گزینه ثبت را انتخاب نمایید.

بعد از انجام مرحله آخر کد رهگیری به شما داده می شود. شما می‌توانید با استفاده از این کد رهگیری، از روند صدور کد فراگیر خود مطلع گردید.

اجبار دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی

همه اتباع خارجی که به ایران می‌آیند برای اینکه بتوانند فعالیت اقتصادی و مالیاتی داشته باشند نیازمند کد فراگیر هستند. همچنین اگر اتباع خارجی قصد داشته باشند در ایران شرکتی ثبت کنند و از طریق شرکت فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشند. بازهم به عنوان یک شخص حقوقی باید کد فراگیر دریافت نمایند. با این اوصاف می‌توان گفت که دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی اجباری است. بنابراین اگر شما تبعه خارجی هستید و قصد ثبت شرکت شروع فعالیت اقتصادی را دارید حتماً باید جهت اخذ کد فراگیر اقدام نمایید. برای آشنایی با نحوه دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.

انحصاری بودن کدفراگیر

یکی از نکات مهم در مورد کد فراگیر این است که کد فراگیر منتظر به فرد می‌باشد. درواقع باید گفت کد فراگیر برای اتباع خارجی مانند کد ملی برای اتباع ایرانی است. همان‌گونه که هر ایرانی یک کد ملی به خصوص و منتظر به فرد برای خود دارد. کد فراگیر نیز برای هر تبعه خارجی به صورت منحصر به فرد ایجاد می‌شود.

از طرفی یکی دیگر از ویژگی‌های کد ملی برای اتباع ایرانی این است که با استفاده از کد ملی می‌توان اشخاص را شناسایی کرد. درواقع کد ملی برای اتباع ایرانی یکی از مدارک مهم هویتی است. کد فراگیر نیز برای اتباع خارجی چنین کارکردی دارد. یعنی این کد علاوه بر این که منتظر به فرد است موجب شناسایی افراد نیز می‌شود. کد فراگیر یکی از مدارک و نشانه‌های هویتی برای اتباع خارجی به‌حساب می‌آید.

کاربردهای کد فراگیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی

کد فراگیر چه کاربردهایی دارد؟ یا به عبارتی می‌توان پرسید که به چه علت و در چه زمانی اتباع خارجی باید برای دریافت این کد اقدام نمایند؟ کد فراگیر کاربردهای متنوعی دارد که عبارت است از:

  • جهت ثبت یک شرکت یا موسسه در ایران توسط اتباع خارجی، به کد فراگیر نیازمند هستند.
  • اگر اتباع خارجی قصد فعالیت در یک شرکت یا موسسه ایرانی را داشته باشند نیازمند کد فراگیر خواهد بود.
  • اتباع خارجی برای ثبت‌نام در سامانه اداره مالیات باید کد فراگیر داشته باشند.
  • در صورتی که یک ایرانی قصد داشته باشد نمایندگی یک شرکت خارجی را در کشور ایران بر عهده بگیرد. دراینجا نیز نیازمند دریافت کد فراگیر خواهد بود.
  • گاهی ممکن است که اتباع خارجی به همراه برخی از ایرانی‌ها اقدام تاسیس یک شرکت مشارکتی نمایند. در چنین مواردی نیز دریافت کد فراگیر و ارائه آن کد برای ثبت شرکت جزء اصلی‌ترین مدارک است.
  • اگر یک بازرگان غیرایرانی است قصد داشته باشد که واردات کالایی را به ایران انجام دهد. این بازرگان باید برای انجام چنین فعالیت‌های تجاری اقدام به دریافت کد فراگیر نماید.
  • اتباع خارجی ساکن در ایران که قصد شرکت در کنکورهای سراسری کشور ایران را داشته باشند نیز نیازمند به دریافت کد فراگیر خواهند شد.
  • غیر ایرانی‌های ساکن در ایران که برای رانندگی نیازمند دریافت گواهینامه هستند باید کد فراگیر دریافت کنند. تا بتوان به طور قانونی برای ایشان گواهینامه صادر نمود.
  • افتتاح حساب بانکی در بانک‌های ایران توسط اتباع خارجی نیز نیازمند داشتن کد فراگیر است.
  • اتباع خارجی جهت استفاده از خدمات اجتماعی مانند خدمات بیمه تأمین اجتماعی در ایران باید کد فراگیر دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت کد فراگیر

برای ثبت درخواست کد فراگیر شما باید یک عکس پرسنلی و پاسپورت ارائه دهید. همچنین برای اشخاص حقوقی باید اطلاعات مربوط به مدیر عامل و شرکت و مدارک ان ها ارائه شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کد فراگیر چیست ؟
کد فراگیر به اتباع خارجی حقیقی یا حقوقی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند اختصاص داده می‌شود.

درخواست کد فراگیر چگونه انجام می‌شود ؟

برای ثبت درخواست کدفراگیر کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا تمامی امور به راحتی انجام شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: درخواست کد فراگیر

جرم برق دزدی و مجازات آن

۲۸ بازديد

جرم برق دزدی با وارد شدن برخی صنایع سود ده مثل ماینینگ رواج زیادی پیدا کرده است. قانون‌گذار در مقابل برق دزدی ها برای حفظ نظم و امنیت جامعه قوانینی را تنظیم می‌نماید. و اگر افراد این قوانین را نقض کنند مرتکب جرم شده و مطابق با قانون مجازات اسلامی مجازات می‌شوند. عمل برق دزدی یعنی استفاده از برق دیگران بدون اجازه قانونی، یک جرم است. بنابراین مرتکبان مطابق با قانون مجازات می‌شود. در ادامه به جرم برق دزدی و مجازات آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع: جرم برق دزدی و مجازات آن

جرم برق دزدی

دزدی یا سرقت انواع مختلفی دارد. و به معنای برداشتن مال دیگری و یا ربودن مال دیگری بدون اجازه مالک آن می‌باشد. سرقت انواع مختلفی دارد مثل سرقت خودرو، سرقت لوازم منزل، کیف قاپی و غیره. برق دزدی یا سرقت برق یکی از انواع سرقت می‌باشد و در دسته سرقت‌های خدماتی قرار می‌گیرد.

هنگامی محقق می‌شود که فردی بدون اجازه قانونی و بدون پرداخت حق انشعاب اقدام به بهره‌گیری از برق نمایند. سرقت برق جرم است و شاکی می‌تواند با طرح دعوا در مراجع قضایی از مرتکب جرم شکایت نماید. در صورتی که جرم برق دزدی اثبات شود مجرم مطابق با قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد شد. بنابراین اگر فردی به صورت غیرمجاز از برق یا گاز و یا خدمات دیگر استفاده نمایند جرم محقق می‌گردد و فرد شامل مجازات قانونی می‌شود. برای آشنایی بیشتر با راه های اثبات سرقت کلیک کنید.

محقق شدن جرم سرقت برق

برای اینکه یک جرم به عنوان مثال جرم سرقت، محقق شود باید ارکان جرم در عمل انجام شده وجود داشته باشد. به عبارتی باید گفت که جرم فقط تنها با ربودن مال غیر محقق نمی‌شود. این که فرد از برق، آب و گاز بدون اجازه قانونی و بدون پرداخت حق انشعاب استفاده کند درواقع مرتکب جرم سرقت شده است. قانون‌گذار در ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی به این مسئله به صراحت پرداخته است. در این ماده قانونی بیان شده که افراد اگر بدون پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب و تلفن، اقدام به استفاده غیرمجاز از این خدمات نمایند درواقع مرتکب جرم سرقت شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی تنها در خصوص سرقت از برق نمی‌باشد. بلکه موضوع این ماده شامل سرقت از برق، آب و فاضلاب، گاز و تلفن می‌شود. بنابراین امکان محقق شدن جرم سرقت در خدمات نامبرده نیز وجود دارد. البته با تصویب قانون مجازات مصرف‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در سال ۱۳۹۶، ماده ۶۶۰ قانون مجازات منسوخ شده است. با این وجود قانون مجازات مصرف‌کنندگان غیرمجاز آب و برق نیز به صورت تفصیلی همان موضوع ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی را بیان می‌دارد. این قانون در ۷ ماده و جهت تعیین مجازات مرتکبین جرم شرقت از برق، آب و فاضلاب، گاز و تلفن در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.

شکایت از سرقت برق

قانون‌گذار برای افراد شاکی این حق را قائل شده که بتوانند از آن شخص که بدون اجازه آن‌ها از انشعاب و کنتور برق شاکی استفاده غیرمجاز نمودند، با ارائه شکواییه سرقت برق در مراجع قضایی اقدام به طرح دعوا کنند.

دادگاه نیز با بررسی شکایت حکم لازم را در خصوص سرقت برق صادر می‌نماید. بنابراین اگر شما با مشکل برق دزدی روبه‌رو هستید. می‌توانید با مراجعه به محاکم قضایی صالح به طرح شکایت علیه فردی که برق دزدی می‌نماید، اقدام نمایید. و دادگاه نیز با بررسی ادله و صحت ادعای شما حکم مقتضی را صادر می‌نماید. و مرتکب جرم سرقت برق را مطابق با مجازات تعیین‌شده در قانون مجازات اسلامی محکوم می‌نماید.

به عنوان مثال تصور کنید همسایه شما در کوچه با وصل کردن یک سیم به سیم انتقال برق بدون اینکه اجازه قانونی و کنتور داشته باشد در حال استفاده از برق است. دراینجا عمل همسایه شما یک عمل غیرمجاز و غیرقانونی است، جرم سرقت برق را محقق می‌نماید. شما می‌توانید در صورت چنین رخدادی از همسایه خود در دادگاه کیفری یا دادسرا شکایت نماید.

مجازات جرم برق دزدی

مجازات سرقت از برق شامل جبران خسارت وارده در اثر استفاده غیرمجاز از برق می‌شود. و همچنین علاوه بر جبران خسارت وارده شامل جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارد آمده نیز می‌گردد. خوب است بدانید اگر مرتکب جرم سرقت برق یکی از مأمورین شرکت برق باشد. مجازات این مجرم تشدید شده و به حداکثر مجازات تعیین شده در قانون محکوم خواهد شد. برای آشنایی با مجازات سرقت کلیک کنید.

در نتیجه قانون‌گذار در قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات مصرف‌کنندگان غیرمجاز آب و برق، مجازات جرم سرقت برق را به جزای نقدی یک یا دو برابر خسارت وارده تعیین کرده است. و همچنین علاوه بر مجازات نقدی، فرد مجرم باید تمام خساراتی که در اثر استفاده غیرقانونی از برق به دیگران وارد کرده را نیز جبران نماید. در اینجا اگر مأمور برق مرتکب چنین جرمی شود به شدیدترین حالت مجازات یعنی پرداخت دو برابر خسارات وارده به‌عنوان جزای نقدی و همچنین جبران خسارات وارده محکوم خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

جرم برق دزدی چیست ؟

برق دزدی یا سرقت برق یکی از انواع سرقت می‌باشد و هنگامی محقق می‌شود که فردی بدون اجازه قانونی و بدون پرداخت حق انشعاب اقدام به بهره‌گیری از برق نمایند.

مجازات سرقت برق چیست ؟

مجازات سرقت از برق شامل جبران خسارت وارده در اثر استفاده غیرمجاز از برق می‌شود. و همچنین علاوه بر جبران خسارت وارده شامل جزای نقدی معادل یک تا دو برابر خسارت وارد آمده نیز می‌گردد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جرم برق دزدی و مجازات آن

اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

۲۶ بازديد

آیا شما اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران را می‌شناسید؟ اتحادیه‌های اصناف شامل نفراتی می‌شوند اهداف مشترکی دارند و در راستای احقاق حقوق حرفه و پیشه مورد نظر خود فعالیت می‌نمایند. در ادامه این مطلب سعی داریم به معرفی اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

معرفی اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران

اتحادیه صنف حق العملکاران یا بار فروشان میوه و تره بار تهران در سال ۱۳۳۱ تاسیس شده است. این اتحادیه مانند سایر اتحادیه‌های اصناف متشکل از افراد خوشنام و فعال در همین صنف می‌باشد. هدف از تشکیل اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران ایجاد همکاری میان کاسبان این صنف و حمایت از حقوق صنفی این رسته است. این اتحادیه موظف است ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان را بهبود ببخشد و اجرای قوانین و آیین‌نامه‌های نظام صنفی را در این رسته بر عهده بگیرد.
اداره امور داخلی اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره هر ۴ سال یکبار و با رای شاغلین در صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران انتخاب می‌شوند. در حال حاضر اعضای فعلی اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران عبارت هستند از آقایان:

  • مصطفی دارایی نژاد رئیس هیئت‌مدیره
  • حسن صابری هرندی نایب‌رئیس اول اتحادیه
  • علی حاجی فتحعلی‌ها نایب‌رئیس دوم اتحادیه
  • علیرضا متبحری خزانه‌دار اتحادیه
  • بهمن رحیم وندهیر دبیر اتحادیه
  • اکبر یاوری فروشانی و داود برآبادی عضو معمولی هیئت‌مدیره
  • فضل‌الله کریمی یزدی بازرس اصلی اتحادیه

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران در میدان بزرگ میوه و تره‌بار تهران، ضلع غربی مسجد سیدالشهدا(ع) واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری تماس تلفنی با این اتحادیه به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:
۵۵۰۲۹۲۶۸_۰۲۱
۵۵۰۲۹۳۲۹_۰۲۱
۵۵۵۱۶۵۸۷_۰۲۱
۵۵۵۱۶۶۴۲_۰۲۱
۵۵۵۱۶۴۷۵_۰۲۱

خدمات و وظایف اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

اتحادیه‌های اصناف وظایف مشابهی دارند. مهم‌ترین و بدیهی‌ترین وظیفه یک اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید آن و نظارت بر فعالیت دارندگان این جواز می‌باشد. وظایف تمامی اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف حق العمل کاران میوه و تره بار تهران توسط قانون نظام صنفی تعیین شده است. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی در شانزده بند به طور کامل وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران را شرح داده است.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

ماده ۳۰ قانون نظام صنفی

همان‌طور که گفتیم خدمات و وظایف اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران مشابه یکدیگر است. که این وظایف و خدمات به طور کامل در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح داده شده است. برخی از این وظایف ذکر شده در قانون عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد به اتاق اصناف شهرستان در باب تغییر یا تنظیم ضوابط صدور جواز کسب.
  • اجرای آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و … که به صورت قانون به اتحادیه‌ها ابلاغ می‌شود.
  • صدور جواز کسب، تمدید جواز کسب و ابطال جواز کسب با رعایت شرایط و قوانین نظام صنفی.
  • جلوگیری از فعالیت کاسبان بدون جواز و تعطیلی محل کسب متخلفین.
  • تنظیم بودجه سالیانه اتحادیه و تنظیم ترازنامه سالانه اتحادیه و همچنین تسلیم هردو سند در موعد مقرر به اتاق اصناف شهرستان.
  • ایجاد تسهیلات لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز اعضای اتحادیه و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش احکام تجارت و کسب و کار و… پیش از صدور پروانه کسب برای متقاضی.
  • تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات، حل اختلافات ایجاد شده در صنف، بازرسی از واحدهای صنفی و سایر کمیسیون‌های قانونی.
  • دریافت نمودن عوارض و هزینه خدمات ارائه شده به افراد صنفی به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت نظیر شهرداری و وزارتخانه‌ها.
  • ارائه نمودن پیشنهاد به اتاق اصناف شهرستان در مورد تعیین نرخ کالا و خدمات صنف، تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال برای صدور جواز کسب و … .

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران

شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که قصد عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران را دارید. برای عضویت در اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران ابتدا باید به راه‌اندازی یک واحد صنفی در این رسته و در شهر تهران اقدام نمایید. راه‌اندازی قانونی یک واحد صنفی مستلزم دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه می‌باشد.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

جهت دریافت جواز به اتحادیه صنف حق العملکاران میوه و تره بار تهران درخواست ارائه نمایید. این اتحادیه با در نظر گرفتن ضوابط و پس از بررسی شرایط شما اجازه صدور جواز کسب را صادر می‌نماید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی مجوز کسب صادر می‌نماید‌. بنابراین شما با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران عضوی از این اتحادیه خواهید شد.

لازم به ذکر است پیش از صدور جواز کسب، متقاضی باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذراند. و در آزمون پایانی این دوره‌ها شرکت نموده و نمره قبولی کسب نماید. در پایان دوره‌های آموزشی لازم برای صدور جواز کسب و قبولی در آزمون، گواهینامه پایان دوره به متقاضی اعطا می‌گردد.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران یا بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در سال ۱۳۳۱ تاسیس شده است.

مهمترین وظیفه اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران چیست ؟
مهمترین و بدیهی‌ترین وظیفه یک اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید آن و نظارت بر فعالیت دارندگان این جواز می‌باشد.

عضویت در اتحادیه صنف حق العملکاران میوه و تره بار تهران به چه صورت انجام می‌گیرد ؟
راه‌اندازی یک واحد صنفی در این رسته، دریافت جواز کسب از اتحادیه، پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

استرداد اموال سرقت شده

۲۸ بازديد

استرداد اموال سرقت شده در واقع درخواست اصلی مال باختگان است. سرقت یکی از جرائم نامبرده شده در قانون مجازات اسلامی می‌باشد و به اصطلاح جرم انگاری شده است. قانون‌گذار برای مرتکبین به این جرم مجازات‌هایی نظیر حبس و جریمه تعیین کرده است. اما آیا صرف مجازات به صورت حبس یا جریمه کافی است؟ در این صورت تکلیف مال به سرقت رفته شاکی چه می‌شود؟ در ادامه سعی داریم به چگونگی استرداد اموال سرقت شده ‌می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: استرداد اموال سرقت شده

استرداد اموال سرقت شده

هنگامی که یک نفر اموال دیگری را بدون اجازه بردارد و یا برباید مرتکب عمل دزدی یا سرقت شده است. این عمل در قانون مجازات اسلامی به عنوان یک جرم شناخته و جرم انگاری شده است. و مرتکب به این جرم مطابق با همین قانون مجازات می‌شود. اما علاوه بر مجازات، سارق موظف می‌شود مالی که سرقت نموده را نیز به صاحب مال بازگرداند. به این کار، استرداد اموال سرقت شده گفته می‌شود.

قربانی سرقت یا فرد مالباخته باید با مراجعه به مرجع قضایی صالح سرقت و جرم انجام شده را پیگیری نموده و شکایت خود را مطرح نماید. شاکی می‌توانند برای پیگیری جرم سرقت و مجازات سارق با ارائه شکواییه رد مال مسروقه، شکایت خود را مطرح کند. دادگاه نیز با بررسی دادخواست استرداد اموال سرقت شده و دستگیری سارق حکم مقتضی را صادر می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

استرداد اموال سرقت شده چگونه انجام می‌شود ؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم افراد با ربودن مال غیر بدون اجازه مالک آن مرتکب جرم سرقت می‌شوند. که علاوه بر مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی موظف به بازگرداندن یا همان استرداد اموال سرقت شده به صاحب مال نیز می‌باشند. اما پس گرفتن مال سرقت رفته به چه صورت انجام می‌شود؟ اگر مال به سرقت رفته از بین رفته باشد باز پس گرفتن اموال سرقت شده به چه نحوی صورت می‌پذیرد؟

قانون‌گذار در قانون مجازات اسلامی نحوه استرداد اموال سرقت شده را پیش‌بینی کرده است. این قانون در ماده 214 خود لزوم و نحوه استرداد اموال سرقت شده را تشریح نموده. در این ماده قانونی سه حالت پیش‌بینی شده است.

  • اول اینکه اگر مال به سرقت رفته سالم است و هنوز وجود دارد. سارق ملزم به باز پس دادن مالی است که به وسیله سرقت به دست آورده است.
  • دوم اینکه اگر مال سرقت شده موجود نباشد یا به نحوی از بین رفته باشد. سارق مطابق همین قانون موظف خواهد بود که مثل مال سرقت شده را به صاحب مال باز پس دهد.
  • سومین حالت اینکه اگر مثل مال پیدا نشود و امکان تهیه آن وجود نداشته باشد. در این صورت سارق باید قیمت مال به سرقت رفته را به صاحب اصلی مال پرداخت نماید.

در تمام این سه حالت سارق موظف است در صورتی که خساراتی به صاحب مال وارد آورده است را نیز جبران نماید. برای آشنایی بیشتر با مجازات سرقت کلیک کنید.

ماده 214 قانون مجازات اسلامی

قانون مجازات اسلامی در متن ماده 214 خود بیان داشته است: «مجرم باید مالی را که در اثر ارتکاب جرم تحصیل کرده است، اگر موجود باشد عین آن را و اگر موجود نباشد مثل آن را و در صورت عدم امکان رد مثل، قیمت آن را به صاحبش رد کند و از عهده خسارات وارده نیز برآید. هرگاه از حیث جزائی وجهی بر عهده مجرم تعلق گیرد، استرداد اموال یا تادیه خسارت مدعیان خصوصی بر آن مقدم است.»

برای آشنایی با نحوه گرفتن رد مال کلیک کنید.

استرداد اموال سرقت شده در صورت صدور قرار منع یا موقوفی تعقیب به چه صورت است ؟

ممکن است قاضی دادسرا به دلایلی، قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب را صادر نماید. در این صورت اموال و اشیاء کشف شده‌ای بلاتکلیف باقی می‌مانند. این اموال و اشیاء یا وسیله ارتکاب جرم بوده‌ و حین ارتکاب به جرم از آن‌ها استفاده کرده‌اند و یا اینکه ممکن است از طریق ارتکاب به جرم سرقت به دست آمده باشند. قاضی دادسرا باید مشخص کند که این اموال و اشیاء بلاتکلیف چه سرنوشتی پیدا می‌کنند. مقام قضایی یا قاضی دادسرا برای این اموال و اشیاء کشف شده که بعد از صدور قرار منع و موقوفی تعقیب بلاتکلیف مانده‌اند. یا دستور ضبط اموال و اشیاء را می‌دهد یا دستور معدوم کردن اموال و اشیاء و یا دستور معدوم کردن آن‌ها را صادر می‌نماید.

البته ممکن است که ذینفع یا مالباخته از قاضی دادسرا یا مقام قضایی تقاضای رد مال را در زمان رسیدگی پرونده داشته باشد. در این شرایط دادستان با در نظر گرفتن شرایطی دستور رد مال را صادر می‌نماید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • عین مال به سرقت رفته کشف شده باشد. مثلاً اگر پارچه به سرقت رفته تبدیل به لباس شود امکان استرداد آن نیست.
  • در صورتی که وجود اموال و اشیاء مورد نظر یا بخشی از آن‌ها در بازرسی و دادرسی احتیاج نباشد.
  • این اموال و اشیاء به سرقت رفته معارض نداشته باشد. یعنی به غیر از شاکی شخص دیگری نیز مدعی آن اموال و اشیاء نباشد.
  • در گروه اموال و اشیائی نباشد که باید ضبط یا معدوم شوند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

استرداد اموال سرقت شده به چه معناست ؟

علاوه بر مجازات، سارق موظف می‌شود مالی که سرقت نموده را نیز به صاحب مال بازگرداند. به این اتفاق استرداد اموال سرقت شده گفته می‌شود.

نحوه استرداد اموال سرقت شده به صاحب مال چگونه است ؟

سارق باید عین مال را برگرداند اگر مال از بین رفته مثل آن را تهیه کند و استرداد نماید و اگر مثل آن مال یافت نمی‌شود باید قیمت مال را به صاحب مال پرداخت نماید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: استرداد اموال سرقت شده

رد مال یا رد مثل مال چیست ؟

۲۴ بازديد

رد مال یا رد مثل مال در صورتی مطرح می شود که فردی به هر دلیلی حیث عمل شخص دیگری مالی را از دست داده باشد. هر فرد در زندگی تلاش ‌می‌کند تا صاحب اموال و دارایی‌‌های بیشتری شود تا بتواند با استفاده از آن‌ها در رفاه زندگی نماید. اما در برخی موارد دیده ‌می‌شود که برخی افراد سودجو اموال دیگران را به سرقت ‌می‌برند ‌یا اموال را از دسترس آن‌‌‌ها خارج ‌می‌کنند که در این موارد قانونگذاران قوانین بسیار زیادی را وضع نموده‌‌‌‌اند. در ادامه توضیحات کامل‌‌‌تری را در خصوص رد مال یا مثل آن ارائه نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رد مال یا رد مثل مال چیست ؟

رد مال

‌‌‌‌ر‌د مال در واقع به معنای بازگرداندن مال به صاحبش ‌‌می‌باشد. بعضی از افراد سعی ‌می‌کنند که اموال دیگران را از تصرف آن‌‌ها خارج کنند و آن‌ها را سرقت‌ کنند که در این صورت قانون فرد را نه تنها برای سرقتی که انجام داده است مجازات ‌می‌کند بلکه او باید مال را به صاحبش بازگرداند و هر خسارت وارد شده‌ای به او را نیز پرداخت ‌کند.

برای مثال فرض کنید شما دارای یک انگشتر طلای یادگاری هستید که یک ‌سارق آن ‌را از شما ‌می‌رباید. وقتی شما از فرد سارق در دادگاه شکایت ‌می‌کنید قاضی او را به ‌‌‌‌ر‌د مال یعنی همان بازگرداندن انگشتر به شما محکوم ‌می‌کند. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

رد مثل مال به چه معناست‌‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد اگر انگشتر طلای شما به سرقت برود دادگاه سارق را محکوم‌ به بازگرداندن آن‌ به شما ‌می‌کند. اما در برخی موارد دیده شده است که سارق طلا را پس از سرقت به سرعت به فروش می‌رساند و در این‌صورت آن انگشتر دیگر وجود ندارد که ‌‌‌‌ر‌د مال صورت بگیرد.

در این‌صورت قاضی سارق را ملزم ‌می‌کند ‌که‌ مثل مال را به شما بازگرداند، یعنی او باید یک انگشتر طلا با همان ویژگی‌‌های انگشترتان را به شما بازگرداند که به این‌کار ‌‌‌‌ر‌د مثل مال ‌گفته ‌می‌شود. برای آشنایی با نحوه اثبات سرقت کلیک کنید.

توجه: اموالی مانند انگشتر یادگاری مثل ندارند و معمولا حکم به پرداخت قیمت آن صادر می‌شود که توضیحات آن در ادامه خواهد آمد.

رد قیمت ‌مال

با توجه به توضیحات بالا شاید برایتان سوال شود که اگر یک انگشتر با همان ویژگی‌‌های انگشتر شما وجود نداشته باشد تکلیف چیست که در این مورد اگر به دادگاه ثابت شود ‌‌‌‌ر‌د مثل مال امکانپذیر نیست قاضی حکم ‌‌‌‌ر‌د قیمت مال را صادر ‌می‌کند. در این مورد سارق ‌می‌بایست به اندازه ارزش انگشترتان به شما پول‌ پرداخت کند ‌که به این کار ‌‌‌‌ر‌د قیمی یا ‌‌‌‌ر‌د قیمت مال گفته‌ ‌می‌شود.

برای آشنایی با نحوه استرداد اموال مسروقه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متدوال

اگر فردی چیزی را از ما سرقت کند اولین حکم صادره از طرف دادگاه چیست‌‌ ؟

در ابتدا دادگاه در صورت موجود بودن مال حکم ‌‌‌‌ر‌د مال را صادر ‌می‌کند تا فرد مال را به شما بازگرداند.

اگر مثل مال ربوده شده وجود نداشته باشد تکلیف چیست‌‌ ؟

در این صورت با توجه به نوع مال متهم باید به اندازه ارزش آن مال به فرد پول پرداخت کند یا مثل آن را بدهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رد مال، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون رد مال پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رد مال یا رد مثل مال چیست ؟

اتحادیه صنف صحاف تهران

۲۵ بازديد

آیا با اتحادیه صنف صحاف تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه صنف صحاف تهران متشکل از افراد شاغل در این صنف است. که برای حفظ منافع و حقوق شغل خود و در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف صحاف تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه صنف صحاف تهران

اتحادیه صحاف تهران

اتحادیه صنف‌صحاف تهران متشکل از افراد خوشنام و شاغل در همین صنف می‌باشد. این اتحادیه با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان شاغلین در صنف، حمایت از حقوق صنفی آن‌ها و بهبود ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. علاوه بر آن اتحادیه‌ها وظیفه اجرای قوانین نظام صنفی را نیز بر عهده دارند.

اتحادیه توسط هیئت‌مدیره اداره می‌شود. اعضای هیئت‌مدیره هر چهار سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف برگزیده می‌گردند. رئیس فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تهران جناب آقای غفاری رهبر می‌باشد. سایر اعضای هیئت‌مدیره شامل آقای سید صفر طاهریان در سمت نائب رئیس اول، محمد حسینی در سمت نائب رئیس دوم، اصغر غمی‌یولی به عنوان دبیر اتحادیه، محمد نظری در سمت خزانه‌دار و باب کمال افشار به عنوان بازرس اتحادیه می‌باشند.جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

راه‌های ارتباطی با اتحادیه صحاف تهران

اتحادیه صنف صحاف تهران در خیابان ۱۵ خرداد خیابان پامنار کوچه مشیر خلوت شرقی پلاک ۱۲ واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با اتحادیه صنف صحاف تهران با شماره‌های ۳۳۹۰۰۰۳۲_۰۲۱ و ۳۳۹۵۹۵۴۸_۰۲۱ و ۳۳۹۳۱۰۱۵_۰۲۱ تماس بگیرید‌.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

وظایف اتحادیه

تمامی اتحادیه‌های اصناف از وظایف یکسانی برخوردار هستند. قانون نظام صنفی وظایف اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف صحاف تهران را به طور کامل تشریح می‌نماید. صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان پروانه کسب از مهمترین وظایف اتحادیه صنف صحاف تهران می‌باشد. دیگر وظایف و خدمات اتحادیه که در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی آورده شده است عبارت هستند از:

  • ارائه دادن پیشنهادهای لازم برای تنظیم یا تغییر ضوابط مربوط به جواز کسب توسط اتاق اصناف.
  • اجرای مصوبات و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به اصناف.
    صدور، تمدید و ابطال جواز کسب با رعایت قوانین.
  • جلوگیری از فعالیت واحد صنفی بدون جواز و یا تعطیلی واحدهای صنفی در صورت عدم رعایت قانون.
  • ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز و دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار.
  • رسیدگی به حل مشکلات، حل اختلاف، بازرسی واحد‌های صنفی و…
  • دریافت مالیات و عوارض از افراد صنفی و اعضای اتحادیه به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت.
  • ارائه پیشنهاد برای تعیین نرخ کالاها و خدمات، تعداد واحدهای صنفی سالانه و …
  • تنظیم بودجه سالانه اتحادیه و همچنین تنظیم ترازنامه سالانه مربوط به اتحادیه. هر دو این اسناد طبق قانون در زمان مقرر باید به اتاق اصناف شهرستان تحویل داده شود.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه صنف صحاف تهران

اگر شما قصد دارید در اتحادیه صنف صحاف تهران فعالیت نمایید. قدم اول راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه صنف صحافی و دریافت مجوز کسب از این اتحادیه می‌باشد. مطابق قانون نظام صنفی هر شخصی که قصد راه‌اندازی یک واحد صنفی را دارد موظف به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه می‌باشد. شما با دریافت مجوز کسب، پرداخت حق عضویت و فعالیت در صنف صحاف‌های تهران، به عضویت اتحادیه صنف‌صحاف تهران درمی‌آیید.
خوب است بدانید صدور جواز کسب از جانب اتحادیه صنف صحاف تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی انجام می‌گیرد.

برای دریافت جواز جعبه مقوایی کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف صحاف تهران

اتحادیه صنف‌صحاف تهران به منظور افزایش دانش و مهارت عملی افراد صنفی، دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند. گذراندن این دوره‌ها برای دریافت و صدور مجوز کسب الزامی است. جهت شرکت در دوره‌ها پرداخت هزینه آموزش و ارائه معرفی‌نامه اتحادیه الزامی است. دوره‌های آموزشی به صورت داخلی و یا برون‌سپاری به سایر مراکز آموزشی برگزار می‌گردد. همچنین امکان ارائه دوره‌ها به صورت مجازی و حضوری وجود دارد.
افراد پس از پایان دوره آموزشی باید در آزمون نهایی دوره شرکت نموده و نمره قبولی کسب نمایند. نمره قبولی در دوره‌های حضوری ۱۰ و نمره قبولی دوره غیرحضوری ۱۲ است. اگر شرکت‌کننده موفق به کسب نمره قبولی از آزمون نهایی نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد هزینه آموزش مجدداً در آزمون شرکت نماید.

محل و زمان برگزاری آزمون به صورت کتبی و با صورت پیامک یا پست الکترونیک به متقاضی اعلام می‌گردد. خوب است بدانید آزمون برای افراد باسواد کتبی و چهارگزینه‌ای است. و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی ارائه می‌شود. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

در پایان به پذیرفته‌شدگان در آزمون گواهینامه پایان دوره تحویل داده می‌شود. این گواهی ۵ سال اعتبار زمانی دارد. از قابلیت‌های دیگر گواهی پایان دوره، اعتبار این گواهی در سراسر کشور می‌باشد. همچنین دارنده گواهی برای تغییر در رسته شغلی یا حرفه خود نیازمند شرکت مجدد در دوره آموزشی و آزمون نمی‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

وظایف اتحادیه صنف صحاف تهران چیست ؟
صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان پروانه کسب از مهمترین وظایف اتحادیه صنف‌صحاف تهران می‌باشد.

جهت عضویت در اتحادیه صنف‌صحاف تهران چه باید کرد ؟
شما با دریافت مجوز کسب، پرداخت حق عضویت و فعالیت در صنف صحاف‌های تهران، به عضویت اتحادیه صنف صحاف تهران درمی‌آیید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه صنف صحاف تهران

مبلغ اجرت المثل زن در سال 99

۴۰ بازديد

هنگامی که یک زن با مردی ازدواج می‌کند، از نظر شرعی و قانونی حقوقی به زن تعلق می‌گیرد. یکی از حقوقی که مرد باید آن را کامل ایفا نماید، حق مالی زن است. حقوق مالی که زن در زندگی مشترک از آن برخوردار است اقسام گوناگون دارد. یکی از این حقوق مالی، اجرت المثل است. در هنگام طلاق دادگاه برای زوجه میزان اجرت المثل را تعیین می‌کند. در این مقاله پس از بیان و تعریف مختصر مفاهیم بنیادین به طور خاص به بررسی مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مبلغ اجرت المثل زن در سال 99

اجرت المثل زن چیست؟

از نظر حقوق خانواده وقتی صحبت از اجرت المثل زن می‌شود منظور از پرداخت حق الزحمه کارهایی است که زوجه در خانه شوهر به دستور وی انجام داده و از نظر شرعی بر عهده او نبوده است. برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط استحقاق و عدم استحقاق اجرت المثل ایام زوجیت کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید : اجرت المثل ایام زوجیت

محاسبه اجرت المثل زن

اجرت المثل برای زمانی است که مزد عمل از پیش تعیین نشده باشد. هنگامی که از قبل مبلغی تعیین نشده باشد برای پرداخت دستمزد عرف را ملاک قرار می‌دهند. یعنی اجرت و مزد انجام چنین کاری معمولا از نظر عرف چه میزان است.

برای کارهایی که زن در خانه شوهر انجام می‌دهد نیز دستمزدی از قبل تعیین نشده است به همین خاطر اجرت المثل به زن تعلق می‌گیرد. اجرت المثل تمام زنان یکسان نیست. برای اینکه اجرت المثل یک زن معلوم گردد کارشناس عوامل متعددی را در نظر می‌گیرد. عواملی از جمله: میزان کارهایی که زن در خانه شوهر انجام داده است، عرف منطقه، تحصیلات زوجه، تعداد فرزندان، امکانات زندگی مشترک، داشتن خادم، محل زندگی، وضعیت اشتغال و…

هر چه موقعیت اجتماعی و تحصیلات زن بالاتر باشد اجرت المثل بیشتری به او تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : محاسبه اجرت المثل

کارشناس با توجه به تمام فاکتورها میزان اجرت المثل ایام زوجیت سالیانه را برای زن تعیین می‌کند. قاضی دادگاه خانواده بر مبنای نظر کارشناس رای صادر می‌کند. هر یک از زوجین می‌توانند نسبت به این مبلغ اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید : اجرت المثل زن در طلاق توافقی

مبلغ اجرت المثل زن در سال 99

اجرت المثل برای هر زن متفاوت است و کارشناس با توجه به معیارهای گفته شده اجرت المثل زوجه را مشخص می‌کند. در واقع می‌توان گفت که معیار ثابت و از قبل تعیین شده‌ای وجود ندارد. اجرت المثل بعد از تقدیم دادخواست زن به دادگاه با توجه به نظر کارشناس برای هر شخص به صورت انحصاری مشخص می‌گردد.

کارشناس پس از بررسی کارهای زن در طول زندگی مشترک مبلغ اجرت المثل ایام زوجیت را برای یک سال تعیین می‌کند. سپس مبلغ به دست آمده را ضرب در تعداد سال‌های زندگی مشترک می‌کند. عدد به دست آمده اجرت المثل زوجه است که شوهر ملزم به پرداخت آن است. در محاسبه اجرت المثل زن در سال 99 معیارهایی مانند شاغل بودن زن و میزان همکاری و همیاری وی در زندگی مشترک نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : دادخواست اجرت المثل ایام زوجیت

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ اجرت المثل زن در سال 99، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021
منبع: مبلغ اجرت المثل زن در سال 99

دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن

۲۹ بازديد

دادخواست حق حبس زن عقد نکاح مانند تمام عقدهای معوض دارای دو طرف است که یک طرف متعهد می‌شود در برابر خدمات و اقدامات دیگری به او عوضی را پرداخت کند. وقتی که عقد نکاح منعقد می‌شود مرد متعهد می‌گردد تا در برابر بهره‌مندی از تمتعات جنسی به زن عوضی پرداخت نماید. این عوض همان مهریه است. اما اگر مرد مهریه‌ای را که از قبل توافق شده است پرداخت نکند زن از چه راهکاری می‌تواند بهره ببرد؟ یکی از این راهکارها حق حبس است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق و حق حبس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن

دادخواست حق حبس زن

از نظر حقوقی، حق حبس به معنای آن است که در عقد معوض هر گاه یک طرف عقد از انجام تعهدات خود امتناع کند طرف دیگر اختیار دارد تا به طور متقابل از تسلیم آنچه که موضوع عقد بوده خودداری نماید.

اما برای فهمیدن مفهوم حق حبس در رابطه زناشویی می‌توان به ماده 1085 قانون مدنی رجوع نمود. در این ماده به وضوح گفته شده است که زن می‌تواند مادامی که مهریه خود را از مرد نگرفته است تمکین خاص نکند. یعنی از رابطه زناشویی امتناع نماید. در واقع حق تمتع جنسی از خودش را حبس کند و این حق را تا زمانی که مرد به او مهریه را نپرداخته است ادا نکند.

بیشتر بخوانید : حق حبس در عقد نکاح

شرایط اعمال حق حبس زن

برای اینکه زن بتواند از حق حبس خود استفاده نماید باید سه شرط رعایت شود:

1/ مهریه معین و مشخص باشد: قطعا برای اینکه مهریه به زن تعلق بگیرد باید مهریه مشخص باشد. پس زن زمانی می‌تواند از حق حبس استفاده کند که مهریه به او تعلق گرفته باشد. البته برخی معتقد هستند که حتی مشخص نبودن مهریه مانع اعمال حق حبس نیست. اما نظر اکثریت لزوم مشخص بودن مهریه در اعمال حق حبس از سوی زوجه است.

2/ مهر حال باشد: اگر مهر موجل باشد به طور ضمنی دلالت بر اسقاط حق حبس از سوی زوجه دارد. در این صورت اگر از شوهر تمکین نکند ناشزه محسوب می‌شود. بر اساس ماده 1083 قانون مدنی اگر زوجین توافق کنند که قسمتی از مهر حال و قسمتی موجل باشد زن می‌تواند نسبت به آن بخش که حال است حق حبس خود را اعمال نماید.

3/ زن قبل از اخذ مهر به اراده خود تمکین نکرده باشد: بر اساس ماده 1086 قانون مدنی در صورتی که زوجه از شوهر تمکین چه خاص و چه عام کرده باشد دیگر نمی‌تواند از حق حبس خود در برابر شوهر استفاده نماید.

بیشتر بخوانید : شرایط استفاده از حق حبس

نحوه اعمال حق حبس زن | دادخواست حق حبس زن

با توجه به اینکه پرداخت مهریه بلافاصله بعد از عقد بر ذمه زوج است، زن می‌تواند به محض وقوع عقد از این حق استفاده کند و تمتع جنسی را مشروط به پرداخت مهریه نماید. البته این حق حبس مسقط نفقه زوجه نیست.

پس از عقد زن می‌تواند دادخواستی را در دفاتر خدمات قضایی ثبت و در ضمن دادخواست اعلام نماید که تمکین او منوط به دریافت مهریه است. دادگاه خانواده مرجع صالح به رسیدگی دعوا است. دادگاه با بررسی‌های لازمه به زوجه این حق را می‌دهد که تمکین نکند و شوهر باید مهریه را پرداخت نماید. حتی اگر شوهر اعلام نماید که توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد و درخواست تقسیط مهریه را نماید زن می‌تواند تا هر زمان که پرداخت مهریه کامل گردد از حق حبس خود استفاده نماید. حتی زن می‌تواند از دادگاه درخواست نماید که در منزل مشترک با شوهر زندگی نکند.

بیشتر بخوانید : سقوط حق حبس زوجه

نمونه دادخواست اعمال حق حبس

ریاست محترم دادگاه
سلام علیکم؛
احتراماً به استحضار می‌رساند:
این جانب……….. با خوانده بموجب عقد نامه‌ای به شماره ………………… مورخ …………………. که در دفتر خانه …………………. تنظیم گردیده و فتوکپی مصدق آن پیوست این دادخواست می‌باشد، عقد ازدواج دائم با مهریه‌ای به مبلغ ……………… ریال منعقد کرده‌ایم. اکنون با استناد به ماده 1085 قانون مدنی خواستار استفاده از حق حبس خویش تا زمان دریافت کامل مهریه به شرح فوق می‌باشم. از این رو از دادگاه محترم درخواست دارم تا حکم به الزام خوانده مبنی بر تادیه مهرالمسمی به میزان ………………… ریال به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی را صادر نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حق حبس زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حق حبس زن پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن