آرشیو شهریور ماه 1402

ارائه خدمات حقوقی

سند روستایی | گرفتن سند روستایی – نحوه – هزینه – صدور سند مالکیت

۲۴ بازديد

در روستا اغلب املاک ‌به صورت قولنامه‌‌ای و بدون‌ سند معامله می‌شود. اما بهتر است مالکین برای املاک ‌خود سند روستایی تهیه نمایند تا ملکشان از اعتبار بیشتری برخوردار شود. در ادامه قصد داریم نحوه گرفتن سند روستایی را به طور کامل برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 منبع: سند روستایی | گرفتن سند روستایی – نحوه – هزینه – صدور سند مالکیت

‌گرفتن سند روستایی

یکی از پرسش‌هایی که در ذهن اکثر‌ مالکان رو‌ستایی به وجود می‌آید این است که آیا می‌توانم برای ملک رو‌ستایی خود سند بگیرم و گرفتن سند رو‌ستایی چگونه امکانپذیر است‌‌؟ که در این مورد باید خدمتتان عرض کنیم گرفتن سند رو‌ستایی کار دشواری نیست و مالکانی که ملک رو‌ستایی دارند می‌توانند به راحتی برای ملک خود سند رو‌ستایی دریافت کنند.

نحوه گرفتن سند روستایی

برای گرفتن سند رو‌ستایی می‌بایست ابتدا برخی مدارک را به دهیاری آن ‌روستا تحویل دهید و از دهیاری بخواهید که برای ملک شما سند تنظیم کند. مدارک مورد نیاز برای تنظیم ‌سند به شرح زیر می‌باشند:

  • شناسنامه و کپی شناسنامه مالک.
  • اصل و کپی قولنامه ملک رو‌ستایی.
  • نقشه و تصویر ملک.
  • فرم درخواست سند توسط مالک.
  • کپی کارت پایان خدمت.

پس از اینکه این مدارک به دهیاری روستا تحویل داده شوند شخص دهیار درخواست مالک را بررسی می‌کند و با دریافت هزینه کارشناسی ملک او را بازرسی می‌کند. پس از بازرسی ملک شخص دهیار برای آن سند تنظیم می‌نماید و آن را امضا می‌نماید.

هزینه دریافت سند روستایی چقدر است‌‌ ؟

دریافت سند رو‌ستایی معمولا نیاز به صرف هزینه زیادی نخواهد داشت و مالک ‌با پرداخت هزینه بسیار کمی ‌می‌تواند سند ملک رو‌ستایی خود را به راحتی دریافت کند. اما ‌نکته‌‌ای که در این ‌مورد قابل توجه می‌باشد این است که هزینه دریافت سند رو‌ستایی با توجه به نوع ملک متفاوت می‌باشد، برای مثال سندی که برای یک ویلای رو‌ستایی بزرگ دریافت می‌شود هزینه بیشتری را نسبت به دریافت سند برای یک خانه کوچک رو‌ستایی در بر دارد.

اگر ملک روستایی بسیار قدیمی و فرسوده باشد می‌توان برای آن‌سند دریافت کرد‌‌ ؟

اینکه ملک رو‌ستایی تازه ساز است یا نه هیچ مانعی برای دریافت سند آن به وجود نمی‌آورد اما در برخی موارد که بازرس اداره اسناد تشخیص دهد ملک امکان ریزش و خسارت دارد تنظیم سند برای آن را تایید نمی‌کند و بهتر است در این موارد ابتدا ملک ‌بازسازی شود.

دریافت سند روستایی در صورت خلافی ملک

اگر ملک رو‌ستایی دارای خلافی باشد دریافت سند برای آن کمی‌ دشوار می‌شود. در این مورد اگر بازرس در حین بازرسی ملک متوجه خلافی آن شود مالک را ملزم می‌کند که خلافی ملکش را از بین ببرد و بعد دوباره درخواست تنظیم سند کند.

سوالات متدوال

آیا می‌توان برای املاک ‌رو‌ستایی سند دریافت کرد‌‌ ؟

بله دریافت سند برای املاک‌ رو‌ستایی به راحتی امکانپذیر است.

برای دریافت سند رو‌ستایی باید به کجا رجوع کرد‌‌ ؟

برای دریافت سند رو‌ستایی باید به دهیاری همان روستا مراجعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سند روستایی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سند روستایی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

قوانین آپارتمان نشینی | خلاصه قوانین شارژ – پارکینگ – مشاعات – آسانسور

۲۵ بازديد

قوانین آپارتمان نشینی چگونه باید اعمال شود؟ امروزه به دلیل ازدحام جمعیت مردم‌ به آپارتمان نشینی روی آورده‌‌اند. برای مثال در یک آپارتمان پنج طبقه پنج خانواده به صورت همزمان زندگی ‌‌می‌کنند. اما آپارتمان نشینی نیز قوانین بسیار زیادی دارد که ساکنین باید آن‌ها را رعایت کنند. در ادامه قصد داریم در مورد قوانین آپارتمان نشینی توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: قوانین آپارتمان نشینی | خلاصه قوانین شارژ – پارکینگ – مشاعات – آسانسور

قوانین آپارتمان نشینی

آپارتمان نشینی دارای قوانین بسیار زیادی است و این قوانین به این دلیل وضع شده‌‌اند که ساکنین آپارتمان بتوانند با آرامش بیشتری زندگی کنند و هیچکدام حقوق دیگری را ضایع نکند. تمام قوانین آپارتمان نشینی در زیر شرح داده شده است:

پارکینگ

قبل از اینکه آپارتمان را اجاره کنید ‌‌می‌بایست بپرسید که حق استفاده از پارکینگ آن را دارید یا نه و اگر این حق به شما داده شود ‌‌می‌بایست حتما آن را در اجاره نامه ذکر کنید. طبق قانون هیچ کدام از ساکنین آپارتمان ‌‌نمی‌توانند از پارکینگ دیگری استفاده کنند و در صورت استفاده مالک پارکینگ ‌‌می‌تواند اجاره مدت زمانی که همسایه‌ها از پارکینگش استفاده کرده‌‌اند را مطالبه نماید و این کار هیچ گونه منع قانونی ندارد.

  • چنانچه فردی بدون کسب اجازه خودروی خود را در پارکینگ فرد دیگری قرار دهد و با وجود تذکر باز هم خودروی خود را از پارکینگ او خارج نکند صاحب پارکینگ ‌‌می‌تواند از او شکایت کند و او محکوم به مجازات حبس و جریمه نقدی ‌‌می‌شود.
  • هیچکدام از ساکنین آپارتمان ‌‌نمی‌توانند بدون کسب اجازه از تمام ساکنین در پارکینگ مراسم عروسی، عزا، تولد و… برگزار کند و اجازه این کار را نخواهد داشت و برای این کار ‌‌می‌بایست از تمام ساکنین رضایت بگیرند.
  • هیچکس حق ندارد در پارکینگ وسیله‌های خود را مثل میز، صندلی و… قرار دهد و نگهداری حیوان در پارکینگ نیز غیر مجاز ‌‌می‌باشد.

آسانسور و پشت بام

  • اگر آپارتمان دارای آسانسور باربری نباشد هیچکدام از ساکنین حق ندارند که برای جابه‌جایی وسایل خود از آسانسور نفر بری آپارتمان استفاده کنند و چنانچه این کار را انجام دهند و آسانسور آسیبی ببیند ‌‌می‌بایست تمام هزینه تعمیرات آن را به طور کامل پرداخت نمایند.
  • هیچکدام از ساکنین حق ندارند وسایل خود را بر روی پوشش عایق پشت بام قرار دهند و اگر این کار را انجام دهند و به عایق پشت بام آسیبی برسانند ‌‌می‌بایست هزینه تعمیر آن ‌را به عهده بگیرند.

راه پله و راه رو

  • یکی از مهم‌‌‌ترین قوانین آپارتمان نشینی تمیز نگه داشتن راه پله ‌‌می‌باشد. ساکنین ‌‌می‌بایست راه پله را بسیار تمیز نگه دارند و در آن زباله نیندازند‌. چنانچه یکی از ساکنین درون راه پله زباله بریزد و یا آن را کثیف کند ‌‌می‌بایست در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن آن را تمیز نماید.
  • طبق قانون هیچکدام از ساکنین حق ندارد در راه پله جا کفشی، سطل زباله و… قرار دهد و این کار غیر مجاز ‌‌می‌باشد.

برای آشنایی با قوانین مربوط به شارژ آپارتمان خالی کلیک کنید.

قوانین مربوط به شارژ ساختمان در آپارتمان نشینی

شارژ ساختمان مواردی مثل دستمزد ماهیانه سرایدار، هزینه گاز، برق، آب، هزینه شوینده‌هایی که از آن‌ها برای تمیز کردن ساختمان استفاده ‌‌می‌شود و هزینه نگهداری از گیاهان داخل ساختمان را در بر می‌گیرد. در زیر تمام قوانین مربوط به شارژ ساختمان را شرح داده‌ایم:

  • چه کسی در واحد‌های ساختمان ساکن باشد چه نه صاحب یا مستاجر تمام واحد‌ها موظفند که هزینه شارژ ساختمان را بپردازند و اینکه کدام یک از آن‌ها این هزینه را پرداخت کند توافقی خواهد بود.
  • اگر جمعیت خانواده یکی از واحد‌ها زیاد‌‌‌تر شود آن واحد موظف است که هزینه شارژ بیشتری را نسبت به دیگر واحد‌ها پرداخت نماید.
  • اگر یکی از واحد‌های ساختمان هزینه شارژ را پرداخت نکند مدیر ساختمان ‌‌می‌تواند این موضوع را در مراجعه قضایی مطرح کند و خواهان مطالبه هزینه شارژ ساختمان از آن واحد شود. اما اگر فرد با این وجود نیز بازهم برای پرداخت شارژ ساختمان اقدام نکند مدیر ‌‌می‌تواند او را از دریافت امکانات ساختمان مثل استفاده از شوفاژ، آب، برق، گاز و… محروم نماید.
  • اگر فردی به قسمت‌های عمو‌‌می ‌ساختمان لطمه‌ای وارد کند موظف است که خسارت آن را پرداخت کند و این مبلغ ربطی به شارژ ساختمان ندارد.
  • هزینه شارژ ساختمان با توجه به مساحت هر واحد و جمعیت آن محاسبه ‌‌می‌شود اما تمامی واحد‌ها ‌‌می‌بایست هزینه‌های باغبان، آسانسور، سرایدار، نگهبان و… را به صورت مساوی پرداخت نمایند.

برای آشنایی با نحوه برخورد قانونی با صدای همسایه مزاحم کلیک کنید.

استفاده از مشاعات

مشاعات به بخش‌هایی از ساختمان گفته ‌‌می‌شود که در اجاره نامه هیچکدام از ساکنین ذکر ‌‌نمی‌شوند و در واقع مخصوص استفاده برای یک فرد خاص نیستند. مشاعات به راه پله، راه رو، حیاط، پارکینگ و… گفته ‌‌می‌شود که ‌همه ساکنین ‌‌می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند و هیچ یک نباید دیگری را از استفاده مشاعات محروم کند.

برخی قوانین کلی آپارتمان نشینی

  • اگر قصد دارید در خانه خود سینمای خانگی داشته باشید و یا موسیقی گوش دهید ‌‌می‌بایست خانه خود را عایق صدا کنید و نگذارید صدایی به طبقه بالا یا پایین شما برسد و ساکنین را مورد آزار قرار دهد.
  • اگر کودکی در آپارتمان زندگی ‌‌می‌کند ‌شما ‌‌نمی‌توانید به او بگویید که بازی نکند و یا‌ او را از انجام این کار منع کنید و به جای این کار ‌‌می‌بایست از پنجره‌های دوجداره استفاده نمایید تا صدای بازی کودکان باعث آزارتان نشود.
  • اگر ‌‌می‌خواهید خانه خود را تعمیر کنید بهتر است این کار را در روز‌های غیر تعطیل و در ساعات صبح و یا بعد از ظهر انجام دهید.
  • اگر دوست دارید از خدمات ساختمان که به صورت مشترک مابین شما و همسایگانتان ارائه ‌‌می‌شوند بیشتر استفاده کنید ‌‌می‌بایست حتما این موضوع را به مدیر ساختمان بگویید و برای پرداخت شارژ بیشتر اقدام کنید.
  • چنانچه قصد جا‌به‌جایی وسایلتان را دارید ‌‌می‌بایست در ساعاتی این ‌کار را انجام دهید که سرو صدای جابه‌جایی باعث آزار همسایگان نشود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قوا‌نین آپارتمان نشینی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قوا‌نین آپارتمان نشینی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

قوانین ساختمان نشینی به چه دلیل وضع شده‌‌اند‌ ؟

برای آرامش بیشتر ساکنین آپارتمان.

آیا ریختن زباله در آپارتمان مجاز است‌ ؟

خیر

اگر جمعیت واحدی بیشتر شود هزینه شارژ آن ‌واحد چگونه خواهد بود‌ ؟

بیشتر ‌‌می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021
منبع: قوانین آپارتمان نشینی | خلاصه قوانین شارژ – پارکینگ – مشاعات – آسانسور

شکایت از پزشک | مدارک لازم جهت شکایت از پزشکان

۲۳ بازديد

آیا می‌دانید شکایت از پزشک چگونه انجام می‌شود؟ مسئولیت‌هایی که یک پزشک بر عهده دارد حیاتی و سرنوشت‌ساز است. و این مسئولیت‌ها گاهی ممکن است پزشکان را در تنگنا قرار دهد. وظایفی که یک پزشک بر عهده دارد با جان انسان‌ها، سلامتی جسمی و روانی آن‌ها و حقوق و ثروت و دارایی افراد ارتباط مستقیم دارد. بنابراین لازم است پزشک در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود دقت بسیار داشته باشد. اگر یک پزشک در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود سهل‌انگاری کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در ادامه به مسئله شکایت از پزشک متخلف و سهل‌انگار می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: شکایت از پزشک | مدارک لازم جهت شکایت از پزشکان

شکایت از پزشک

طبابت و پزشکی یکی از پیشه‌هایی است. که رابطه مستقیمی با سلامت و بهداشت جسم و روان انسان‌ها دارد. به همین دلیل اشتغال به پزشکی مسئولیت سنگین و خطیری برای پزشک به دنبال دارد. با توجه به رابطه مستقیم مسئولیت‌های یک پزشک با سلامت جان و روح بیمار، سهل‌انگاری وی در اقدامات پزشکی، ضررهای غیرقابل جبرانی وارد می‌کند.

به همین دلیل است که گاهی سهل‌انگاری‌های یک پزشک خواه از روی عمد و خواه سهواً موجب می‌شود که پزشک درگیر شکایات و دعاوی حقوقی و قضایی گردد. بیمارانی که به دلیل اقدامات نامناسب یک پزشک متوجه ضرر شدند در نظام حقوقی ما می‌توانند از پزشک معالج شکایت نمایند. هرچند گاهی ممکن است ضرر ایجادشده جبران‌ناپذیر باشد و با شکایت مشکل به وجود آمده حل نشود.

شکایت از پزشک بابت کدام جرائم و تخلفات می توان صورت بگیرد؟

خطاهای پزشکی را به طور کلی می‌توانیم به دودسته تقسیم کنیم. گاهی ممکن است تخلف و خطای پزشکی از قبل توسط پزشک برنامه‌ریزی ‌شده باشد. در واقع تخلف از روی عمد رقم بخورد. گاهی نیز ممکن است خطای پزشک بدون غرض اتفاق بیافتد. و به صورت سهوی و در حین حادثه‌ای رخ دهد.

قانون نیز جهت برقراری عدالت و حمایت از آسیب دیدگان جرائم و مجازات‌هایی را برای پزشکان متخلف تعیین کرده است. اما این مجازات‌ها و جرائم با توجه به انگیزه و دلیل پزشک، دفعات وقوع خطا توسط پزشک و عمدی یا سهوی بودن خطا اجرا می‌شود. همچنین مراجع قضایی متعدد و متفاوتی وجود دارد که به مسئله خطای پزشکی و شکایت آسیب‌دیدگان می‌پردازد.

مراجع قضایی صالح رسیدگی به شکایات از پزشک

اگر به علت سهل‌انگاری و خطای پزشک در دوران معالجه دچار ضرر و خسارت شدید. می‌توانید برای جبران خسارت وارده از پزشک معالج، در مراجع قانونی شکایت نمایید. اما پرسش این است برای ثبت و اقامه دعوا، باید به کدام مرجع قضایی مراجعه کنیم؟ شما به عنوان فرد آسیب‌دیده یا نماینده قانونی‌تان با توجه به نوع و شدت عارضه ایجادشده و دلیل ایجاد عارضه می‌توانید به مراجع صالح رسیدگی مراجعه نمایید.

مراجع صالح رسیدگی به شکایات علیه پزشکان عبارت هستند از: دادسرای جرائم پزشکی، دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، دادگاه‌های عمومی، شورای حل اختلاف در مواردی که خسارت وارده زیر 5 میلیون باشد. و همچنین در برخی موارد معین مثل عدم پذیرش بیماران اورژانسی، تأسیس موسسه درمانی بدون پروانه طبابت، استفاده از افراد غیرمتخصص و… می‌توانید جهت شکایت از پزشک به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنید.

زمان مناسب برای شکایت از پزشک

مناسب‌ترین زمان ممکن برای اقامه دعوا علیه پزشک متخلف، بعد از ایجاد عارضه و قبل از آنکه بهبود ایجاد شود می‌باشد. به عبارتی قبل از آنکه آثار عارضه یا آسیب وارده تحلیل برود و زمانی که هنوز آثار آن چشمگیر است باید  اقدام به اقامه دعوا نمود.

اگر قصد اقامه دعوا علیه پزشک را دارید در زمان مناسب مذکور همگام با ثبت یک حساب در سامانه ثنا، مدارک مستندات لازم را جمع‌آوری نمایید. و به همراه اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه به مراجع ذی‌صلاح جهت اقامه دعوا علیه پزشک مراجعه نمایید. پیش‌تر مراجع ذی‌صلاح جهت رسیدگی به پرونده شکایات علیه پزشک را معرفی کردیم.

توجه داشته باشید به دلیل گستردگی و پیچیدگی پرونده شکایت از پزشک و حساسیت آن‌ها همچنین تأثیر آن بر روی آبرو و آینده یک پزشک رسیدگی بر این‌گونه پرونده‌ها با دقت انجام می‌شود. به همین دلیل مدت رسیدگی به این پرونده‌ها در حالت معمولی تا دو ماه طول می‌کشد.

مراحل و مدارک لازم جهت شکایت از پزشک

برای شروع فرآیند شکایت از پزشک ابتدا در سامانه ثنا یک حساب ایجاد نمایید. و مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنید. سپس مدارک و مستندات لازم که نشان‌دهنده تخلف پزشک یا کادر درمان است که نتیجه این تخلف ورود آسیب به شما است را جمع‌آوری نمایید. و به همراه این مدارک، تصور و اصل مدارک هویتی خود جهت اقامه دعوا به یکی از مراجع ذی‌صلاح قضایی مراجعه نمایید. اما این مدارک که نشان‌دهنده تخلف پزشک یا کادر درمان است شامل موارد زیر می‌شود:

اول؛ تمامی تصاویر گرفته‌شده قبل و بعد از عمل یا اجرای درمان توسط پزشک. نظیر عکس‌های رادیولوژی یا ام آر آی و… که باید به صورت فیزیکی یا در لوح فشرده به مرجع قضایی ارائه شود.

دوم؛ پرونده پزشکی بیمار و نسخه‌ی درمانی که پزشک برای بیمار تجویز کرد به اضافه دفترچه درمانی بیمار که همگی این موارد اطلاعات مهم و راهبردی را در بردارند.

سوم؛ فیش و صورتحساب‌های پرداخت‌شده توسط بیمار و به طور کلی تمامی تراکنش‌های بیمار با پزشک که نشان‌دهنده جابه‌جایی مبالغ نامتعارف در قبال درمان است.

چهارم؛ تمامی اطلاعات و تماس‌هایی ردوبدل شده از طریق تلفن همراه، نامه، فکس و … شامل پیام‌های صوتی، تصویری و متنی که اطلاعات مفیدی را در خصوص حادثه در برداشته باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

جرائم پزشکان به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟

خطاهای پزشکی به دودسته تقسیم می‌شود اول؛ خطای پزشکی از قبل توسط پزشک برنامه‌ریزی‌شده و از روی عمد باشد. دوم؛ خطای پزشک بدون غرض و به صورت سهوی و در حین حادثه‌ای رخ دهد.

برای شکایت از پزشک به کدام مرجع قضایی مراجعه کنیم ؟

دادسرای جرائم پزشکی، دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، دادگاه‌های عمومی، شورای حل اختلاف در مواردی که خسارت وارده زیر 5 میلیون باشد. و همچنین در برخی موارد معین  به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنید.

پایان کار ساختمان | مراحل گرفتن پایان کار ساختمان – قوانین مهم – مدارک مورد نیاز

۲۷ بازديد

پایان کار ساختمان را چطور دریافت کنیم؟ همانطور که‌ همه ما‌ می‌دانیم‌ ساخت و ساز عملی است که طی انجام آن ساختمان یا ویلا‌های زیادی در شهر ساخته می‌شوند. اما ساخت و ‌ساز نیز یکی از مواردی است که ‌باید تاییدیه قانونی بگیرد تا بتوان از ساختمان ساخته شده به راحتی استفاده کرد. در ادامه قصد داریم در مورد پایان کار و مراحل گرفتن آن توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: پایان کار ساختمان | مراحل گرفتن پایان کار ساختمان – قوانین مهم – مدارک مورد نیاز

پایان کار ساختمان چیست‌‌ ؟

همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید از ساختمان خود به راحتی استفاده کنید‌ می‌بایست از شهرداری پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر بگیرید. پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر در واقع همان سندی است که پس از اتمام ساخت ساختمان به شما داده می‌شود و تایید می‌کند که ملک از هر نظر ‌‌بی‌عیب و نقص است.

طبق قانون هر چقدر هم که شما ساختمان خود را دقیق و قانونی ساخته باشید باید بازهم از شهرداری پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر بگیرید تا این مسئله به صورت رسمی ‌اثبات گردد. توجه داشته باشید افرادی که از گرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان خود خودداری می‌کنند بعد‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند که این مشکلات به دلیل نگرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر به وجود می‌آیند.

مراحل گرفتن پایان کار ساختمان از شهرداری

برای اینکه بتوانید پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان خود را از شهرداری دریافت کنید می‌بایست در مرحله اول مدارک‌ زیر را به شهرداری ارائه دهید:

اصل و کپی شناسنامه.

اصل و کپی سند ساختمان.

تصویر پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان.

رسید پرداخت عوارض نوسازی که در صورت نوسازی کردن ساختمان مورد نیاز می‌باشد.

پس از اینکه این مدارک‌ را به شهرداری ارائه نمودید و درخواست دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر کردید شهرداری نیز یکی از بازرسین ‌خود را می‌فرستد تا از ساختمان تکمیل شده شما دیدن کند و چنانچه ساختمان دارای تخلف باشد آن را برطرف نماید. وقتی بازرس شهرداری ساختمان را تایید نمود شهرداری سند پایان ساخت ساختمان شما را صادر نموده و به شما ارائه می‌دهد.

قوانین مهم در مورد پایان کار ساختمان

  • گرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان به عهده فرد سازنده ساختمان می‌باشد و او باید تمام هزینه‌های این ‌امر را نیز پرداخت کند. چنانچه او این ‌‌‌‌‌کا‌ر را انجام ندهد مالک می‌تواند الزام‌ او را به انجام این ‌‌‌‌‌کا‌ر از دادگاه خواستار شود.
  • اگر پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر دریافت نشود می‌توان ملک را فروخت اما حتما باید مدتی را برای دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر معین کرد تا سازنده پایان‌‌‌‌‌‌ کا‌ر را برای ملک فروخته شده دریافت نماید.
  • اگر ملک به دلایل مختلفی مثل وجود بدهی توقیف شده باشد باز هم می‌توان پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر آن را دریافت کرد و این ‌‌‌‌‌کا‌ر منع قانونی ندارد.
  • اگر ساختمان دارای پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر نباشد مالک نمی‌تواند سند آن ‌را به نام‌ فرد دیگری انتقال دهد.

عدم دریافت پا‌یان کار ساختمان

پیشنهاد می‌کنیم که برای ساختمان خود حتما پایان‌‌‌‌‌‌ کا‌ر دریافت کنید زیرا عدم دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر باعث مشکلات زیادی می‌شود و بعد‌ها نمی‌توان‌ به راحتی ساختمان را فروخت و یا تغییراتی در آن‌ ایجاد کرد. با گرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر به شهرداری اثبات می‌شود که ساختمان شما به صورت قانونی ساخته شده است و دارای خلافی نیست.

نکته‌ مهم: توجه داشته باشید که ‌اگر پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر با ساختمان شما مغایرت نداشته باشد هیچ مشکلی وجود ندارد و شما می‌توانید با رجوع به شهرداری خواهان اصلاح و صدور مجدد آن ‌شوید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پایان کار ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پایان کار ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

چرا باید پس از اتمام ساخت ساختمان از شهرداری پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر بگیریم‌‌ ؟

برای رفع تخلف‌های احتمالی ساختمان و همچنین اثبات ساخت قانونی آن به شهرداری.

برای دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان چه مداری نیاز است‌‌ ؟

اصل و کپی شناسنامه مالک، اصل و کپی سند ساختمان و… که در متن مقاله توضیحات بیشتر داده شده است.

سامانه نوین اصناف ایرانیان | novin.iranianasnaf.ir

۲۶ بازديد

آیا با سامانه نوین اصناف ایرانیان ( novin.iranianasnaf.ir ) آشنایی دارید؟ بر اساس قانون نظام صنفی یکی از مهم‌ترین مدارک برای شروع قانونی یک کسب‌وکار جواز یا پروانه کسب است. کسانی که بدون این جواز اقدام به فعالیت در واحد صنفی نمایند جرم مرتکب شده و مجازات می‌شوند. از آنجا که درخواست صدور و تمدید جواز کسب به صورت حضوری یک فرآیند طولانی است. سازمان نظام صنفی سامانه نوین اصناف راه‌اندازی نمود. تا متقاضیان به صورت اینترنتی اقدامات لازم جهت ثبت درخواست جواز کسب و تمدید آن را انجام دهند. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه نوین اصناف ایران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: سامانه نوین اصناف ایرانیان | novin.iranianasnaf.ir

سامانه نوین اصناف ایرانیان

مطابق قانون نظام صنفی راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدون دریافت جواز یا پروانه کسب غیرمجاز و غیرقانونی است. بنابراین متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار حتماً باید جواز کسب دریافت نمایند. فرآیند درخواست و صدور و تمدید جواز کسب یک فرایند وقت‌گیر و طولانی است.

با توجه به افزایش جمعیت متقاضیان و وجود مشکلاتی نظیر کندی و وقفه در جریان درخواست جواز کسب به صورت سنتی و حضوری. سازمان نظام صنفی کشور اقدام به تأسیس سامانه نوین اصناف ایرانیان به نشانی اینترنتی novin.iranianasnaf.ir  نمود. تا به این ترتیب درخواست صدور و تمدید پروانه کسب بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شوند. و فرآیند صدور جواز کسب تسریع و تسهیل شود.

سامانه نوین اصناف ایرانیان در ماه‌های پایانی سال 1401 شروع به کار کرد. با استفاده از این سامانه صدور جواز کسب و مسائل پیرامونی جواز کسب قابل پیگیری و انجام است. لذا تبدیل فرآیند صدور پروانه کسب به صورت الکترونیکی در این سامانه همان‌طور که گفتیم سرعت بیشتری در پیشروی امور ایجاد می‌نماید. اما پیش از این سامانه شما باید در درگاه ملی مجوزها ثبت درخواست بزنید.

ثبت‌نام و ورد به سامانه نوین اصناف ایرانیان

سامانه نوین اصناف ایرانیان توسط سازمان نظام صنفی کشور به منظور تسریع و تسهیل فرآیند صدور و تمدید جواز کسب راه‌اندازی شد. نشانی اینترنتی این سامانهnovin.iranianasnaf.ir است. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در این سامانه را تشریح می‌کنیم.

برای استفاده از خدمات سامانه نوین اصناف ایرانیان گام اول ثبت‌نام و ایجاد حساب در این سامانه است. ابتدا سایت novin.iranianasnaf.ir  را در مرورگر خود جستجو نمایید. و وارد سایت شوید. در صفحه اول سایت گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید.

 

در صفحه جدید پیش رو اگر از پیش ثبت‌نام کرده‌اید. می‌توانید با تکمیل اطلاعات خواسته‌شده نظیر کد ملی برای اشخاص حقیقی یا کد فراگیر و رمز عبور که در زمان ثبت‌نام ایجاد نمودید. وارد حساب کاربری خود در سامانه نوین اصناف شوید. و اگر هنوز ثبت‌نام نکردید گزینه ثبت‌نام را در پایین صفحه انتخاب کنید. (همچنین اگر در سامانه درگاه ملی مجوزها ثبت نام کرده اید؛ فقط باید گزینه فراموشی روز را بزنید تا رمز نوین اصناف برایتان ارسال شود.


پروانه در نوین اصناف ایرانیان 

گام بعدی انتخاب نوع پروانه کسب و نوع کاربر است. باید انتخاب کنید که به عنوان شخص حقیقی قصد ایجاد حساب دارد یا به عنوان شخص حقوقی قصد ثبت‌نام در سامانه را دارد. ما برای نمونه و آموزش ادامه مراحل ثبت‌نام کاربر حقیقی را انتخاب می‌کنیم.

در ادامه فرآیند ثبت‌نام در سامانه، نیازمند به درج کد ملی یا کد شناسایی مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی (شرکتها) و همچنین شماره تلفن در سامانه هستیم. مانند تصویر زیر که سامانه برای ادامه ثبت‌نام اطلاعات شخص حقیقی را مطالبه می‌کند. (شماره موبایل حتما باید به نام متقاضی یا سمتی که انتخاب کرده اید باشد)

 

سامانه پس از بررسی شماره تلفن یک کد تائید ارسال می‌کند. و متقاضی را به صفحه جدید هدایت می‌نماید. در این صفحه باید کد تائید ارسالی را در کادر مربوطه وارد نماییم. و سایر اطلاعات و رمز عبور انتخابی را تکمیل می‌کنیم. سپس با انتخاب گزینه ثبت‌نام، عملیات ثبت‌نام در سامانه نوین اصناف ایرانیان انجام گیرد.

هنگامی که ثبت‌نام شما در سامانه نوین اصناف ایرانیان تکمیل شد. می‌توانید همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم وارد سایت novin.iranianasnaf.ir  شوید و از خدمات این سامانه نظیر درخواست صدور پروانه بهره ببرید.

اگر در خصوص ثبت درخواست و روند انجام صدور پروانه سوالی داشتید، کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

امکانات و خدمات سامانه نوین اصناف ایرانیان چیست ؟

قبل‌تر اشاره کردیم که سامانه نوین اصناف باهدف تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تمدید جواز کسب ایجاد شده است. بنابراین یکی از مهم‌ترین خدمات نوین اصناف ایرانیان امکان درخواست الکترونیکی صدور پروانه کسب می‌باشد. اما علاوه بر این ویژگی، نوین اصناف ایرانیان خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. که به شرح زیر است.

خدمات سامانه

اول؛ درخواست صدور و تمدید پروانه کسب و مسائلی پیرامون ایجاد تغییرات در پروانه. نظیر تغییر نشانی، رسته، اصلاح مشخصات فرد صاحب پروانه یا حتی تغییر صاحب پروانه همگی در نوین اصناف امکان‌پذیر است. همچنین درخواست کارت اصناف المثنی و پروانه کسب المثنی در این سایت قابل انجام است.

دوم؛ ثبت درخواست برای دریافت جواز دخانیات و جستجوی مجوز این محصولات بر اساس کد ملی، ثبت درخواست برای تأسیس شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تکمیل درخواست در سامانه پیشخوان مجوزها در این سامانه انجام می‌شود. ثبت مباشر و شریک در پروانه کسب و حتی جستجوی مباشر نیز در سامانه نوین اصناف ایرانیان انجام می‌پذیرد.

سوم؛ پرداخت‌های آنلاین مربوط به اصناف مثل حق عضویت سالانه در اصناف و همچنین سایر وجوه لازم برای اتحادیه در سامانه نوین اصناف ایرانیان قابل پرداخت است. اماکن پیگیری تأمین مالی برای بنگاه‌های صنفی تولیدی نیز در سامانه وجود دارد.

چهارم؛ علاوه بر ثبت درخواست‌ها، امکان پیگیری درخواست‌های ثبت‌شده و دریافت انواع استعلام در سامانه و اطلاع از فرآیند رسیدگی نیز در این سایت امکان‌پذیر است. مثل پیگیری ثبت‌نام پروانه کسب، استعلام‌های لازم پروانه بر اساس کد ملی، استعلام مربوط به شناسه صنفی و استعلام از واحد صنفی دارای دو پروانه با استفاده از کد پستی. همچنین در سامانه نوین اصناف ایرانیان امکان ثبت و پیگیری شکایت نیز وجود دارد.

خدمات مجموعه وکیل دات کام

با وجود تسهیل در روند صدور و تمدید جواز، کار با این سامانه ها برای بسیاری از افراد دشوار و پیچده است. مدارک مورد نیاز

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه نوین اصناف ایرانیان چیست ؟

سامانه نوین اصناف ایرانیان توسط سازمان نظام صنفی کشور به منظور تسریع و تسهیل فرآیند صدور و تمدید جواز کسب راه‌اندازی شد. نشانی اینترنتی این سامانهnovin.iranianasnaf.ir  است.

خدمات سامانه نوین اصناف ایرانیان چیست ؟

سامانه نوین اصناف باهدف تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تمدید جواز کسب ایجاد شده است. بنابراین مهم‌ترین خدمات نوین اصناف ایرانیان امکان درخواست الکترونیکی صدور پروانه کسب می‌باشد. اما خدمات و امکانات دیگری نیز در سامانه در دسترس است که این خدمات به طور کامل در مطلب بالا شرح داده شد.

سامانه جامع تجارت ایران | به آدرس ntsw.ir

۲۶ بازديد

سامانه جامع تجارت ایران برای چه منظور احداث شده است؟ صادرات و واردات در ایران پیچیدگی­‌های خاص خود را دارد. و لازم است نکات و مقررات قانونی مخصوصاً در زمینه امور اداری به طور کامل رعایت گردد. همچنین با توجه به اینکه استفاده از فناوری سرعت انجام امور مربوط به کسب‌وکارها را افزایش می­‌دهد. سامانه جامع تجارت الکترونیک با هدف انجام امور اداری بازرگانی کشور راه‌­اندازی شد. این سامانه دسترسی تاجران جهت استفاده از فرصت­ها را تسهیل می‌­نماید. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه جامع تجارت ایران می‌­پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: سامانه جامع تجارت ایران | به آدرس ntsw.ir

معرفی سامانه جامع تجارت ایران

انجام فعالیت‌های بازرگانی نظیر واردات و صادرات در ایران همواره با پیچیدگی­‌های اداری مخصوص به خود همراه بود. بنابراین تاجران ایرانی برای فعالیت در این حوزه باید به خوبی با مقررات قانونی امور اداری آشنا باشند. سامانه جامع تجارت الکترونیک ایران با هدف انجام امور بازرگانی کشور توسط تاجران به صورت الکترونیکی ایجاد شد. نشانی اینترنتی این سامانه ntsw.ir است.

در سال‌­های اخیر با استفاده از فناوری و الکترونیک سرعت انجام امور در کسب‌وکارها افزایش یافت. با راه‌­اندازی سامانه جامع تجارت ایران نیز تأثیر بسیاری در سرعت انجام امور تجارت جهانی ایجاد شد. سامانه جامع تجارت‌ایران همان سامانه ثبت سفارش کالا است. این سامانه یک بستر مجازی مناسب برای تاجران ایرانی ایجاد نمود تا به‌راحتی از فرصت­‌های ایجادشده در حوزه فعالیتشان بهره ببرند.

ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران

اگر شما قصد بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران را دارید. باید وارد سایت سامانه به نشانی ntsw.ir شوید و در این سایت ثبت‌نام نمایید. شما می­‌توانید به‌راحتی و در خانه با رایانه اقدام به ورود و ثبت‌نام در این سامانه نمایید. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را تشریح می‌­کنیم.

نحوه ثبت‌نام در سامانه ntsw.ir

افراد و تاجران متقاضی بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام نمایند. ثبت‌نام در سایت ntsw.ir به صورت غیرحضوری و اینترنتی به آسانی قابل انجام است. اما افرادی که قصد ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را دارند ممکن است ایرانی یا غیر ایرانی باشد. به هر صورت برای ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ابتدا باید نشانی  ntsw.ir را در موتور جستجوگر خود وارد و آن را جستجو نمایید.

سپس وارد اولین لینک آورده‌شده که سایت سامانه جامع تجارت ایران است می‌­شوید. در صفحه اول این سایت با فرم ورود به سامانه مواجه می­‌شوید. اما برای ورود به سامانه ابتدا باید عملیات ثبت‌نام را انجام دهید.

 

در صفحه اول سایت گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید. سامانه دو انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. که اول ثبت‌نام به عنوان کاربر ایرانی و دوم ثبت‌نام به عنوان یک کاربر خارجی؛ است.  با توجه به شرایط خود یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

 

اگر گزینه کاربر ایرانی را انتخاب کردید صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌­شود. اطلاعاتی که در این فرم از شما خواسته‌شده را تکمیل کنید. سپس گزینه ذخیره اطلاعات و ادامه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب عملیات ثبت‌نام در این سامانه را به آسانی به پایان می‌­رسانید.

 

حال اگر گزینه کاربر خارجی و غیر ایرانی را انتخاب نمایید. صفحه زیر به عنوان فرم تکمیل اطلاعات برای شما نمایش داده می‌­شود. مانند قبل اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل نمایید و گزینه next page را بزنید. تا با تکمیل مراحل، عملیات ثبت‌نام در سامانه با موفقیت پایان یابد.

 

نحوه ورود به سامانه ntsw.ir

افرادی که پیش از این در سامانه جامع تجارت جهانی ثبت‌نام نمودند. در حال حاضر به عنوان کاربران این سامانه در نظر گرفته می­‌شوند. کاربرانی که جهت دریافت کد نقش تجاری یا استفاده از سایر خدمات سایت، قصد ورود به سامانه جامع تجارت جهانی را دارند. مانند آنچه قبل­تر گفتیم ابتدا باید نشانی ntsw.ir را در موتور جستجوگر مثلاً گوگل جستجو نمایند.

 

بعد از جستجوی سایت و انتخاب اولین لینک وارد صفحه اول سامانه جامع تجارت ایران می‌شوند.

 

حال برای ورود به صفحه اصلی سامانه جامع تجارت باید در بخش راست این صفحه. اطلاعات کاربری خود شامل نام کاربری (یا همان کد ملی) و کلمه عبور که از قبل و در هنگام ثبت‌نام کسب کرده‌­اند را وارد نمایند. سپس کد امنیتی را وارد نموده و درنهایت گزینه ورد را انتخاب نمایند.

 

گاهی ممکن است کاربران رمز عبور خود را فراموش نمایند. در این صورت همان‌طور که در تصویر مشاهده می­‌کنید؛ می‌­توانند از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنند. همچنین اگر کاربر قصد دارد شماره تلفن همراه خود را در سامانه تغییر دهد این امکان در صفحه اول برای او ایجادشده است.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه جامع تجارت ایران چیست ؟

این سامانه ایرانی با هدف انجام امور بازرگانی کشور توسط تاجران به صورت الکترونیکی ایجاد شد. سامانه جامع تجارت ایران همان سامانه ثبت سفارش کالا است.

نشانی اینترنتی سامانه جامع‌تجارت ایران چیست ؟

نشانی اینترنتی این سامانه ntsw.ir است. که نحوه ثبت‌نام و ورد به این سامانه به‌تفصیل در مطلب بالا توضیح داده شد.

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین | لزوم یا عدم لزوم کسب رضایت همسایه‌ها

۲۸ بازديد

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین چگونه امکان پذیر است؟ ساختمان‌ها هر چقدر هم که با مصالح با کیفیتی ساخته شده باشند به مرور زمان فرسوده ‌‌‌‌می‌شوند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند. اما در بعضی از موارد دیده شده است که مالکین با بازسازی ساختمان مخالف هستند و اجازه این کار را ‌‌‌‌نمی‌دهند که در ادامه توضیحات کامل‌‌‌تری را در این خصوص خدمتتان ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین | لزوم یا عدم لزوم کسب رضایت همسایه‌ها

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین امکانپذیر است‌‌‌ ؟

در برخی موارد دیده ‌‌‌‌می‌شود که ساختمان‌ها به دلیل سپری شدن عمر طبیعیشان و یا رسیدن آسیب به آن‌ها فرسوده ‌‌‌‌می‌شوند و ‌نیاز به بازسازی خواهند داشت. اگر ساختمانی نیازمند بازسازی باشد و چند مالک آن ‌بخواهند برای بازسازی آن اقدام نمایند اما مالکین دیگر با این کار مخالف باشند بازهم بازسازی ساختمان امکانپذیر ‌‌‌‌می‌باشد.

از آنجایی که ساختمان‌های فرسوده احتمال ریزش دارند و ممکن است خسارت‌های جانی و مالی به بار آورند قانونگذار به مالکین اجازه داده است که حتی اگر یک یا دو مالک دیگر با بازسازی ساختمان مخالف باشند بازهم این کار صورت بگیرد و هیچ منع قانونی در پی نخواهد داشت.

مالکینی که قصد دارند ساختمان را بازسازی کنند ‌‌‌‌می‌بایست برای مالکین‌ مخالف مسکن اجاره کنند و آن‌ها در آن جا اسکان دهند. مالکینی که ساختمان را بازسازی ‌‌‌‌می‌کنند ‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه بازسازی را میان تمام مالکین دیگر نیز تقسیم کنند تا هرکدام سهم خود را بپردازد و‌ پس از مرمت ساختمان ‌‌‌‌می‌توان از مالکین مخالف درخواست کرد که به ساختمان بازگردند و در آن‌ ساکن‌ شوند.

نکته مهم: توجه‌ داشته باشید که هزینه اجاره مسکن برای مالکین مخالف بازسازی به عهده خود آن‌ها خواهد بود زیرا این مسکن‌ها برای سکونت‌ موقتی آن‌ها اجاره ‌‌‌‌می‌شوند.

اگر مالکین مخالف ملک‌ را برای بازسازی تخلیه نکنند تکلیف چیست‌‌‌ ؟

در برخی موارد دیده شده که مالکین مخالف حاضر به تخلیه ملک نیستند که در این صورت مدیر ساختمان ‌‌‌‌می‌تواند با مراجعه مجتمع قضایی از رئیس دادگستری آن مجمع درخواست کند که حکم تخلیه ملک را صادر نماید. رئیس دادگستری نیز با توجه به درخواست مدیر ساختمان به سرعت دستور تخلیه ملک را صادر ‌‌‌‌می‌نماید و مالکین را مکلف ‌‌‌‌می‌کند که ملک را به سرعت تخلیه کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص با‌زسازی ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون با‌زسازی ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

آیا با مخالفت برخی از مالکین ‌‌‌‌می‌توان ساختمان را بازسازی کرد‌‌‌ ؟

بله این کار منع قانونی ندارد.

اگر مالکین ملک را تخلیه نکنند تکلیف چیست‌‌‌ ؟

‌‌‌‌می‌توان با مراجعه به مراکز قضایی درخواست کرد که دستور تخلیه ساختمان صادر شود.

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت | نحوه تقسیم – افرادی که حق استفاده دارند

۲۷ بازديد

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ همانطور که همه ما می‌دانیم زندگی در دنیا موقتی است و مرگ به زندگی همه ما خاتمه می‌دهد. اما هر فرد پس از فوت دارای اموال و منافعی می‌باشد که می‌بایست تکلیف آن‌ها مشخص گردد. برای مثال افراد مستمری بگیر که دارای حقوق ماهیانه هستند پس از فوت می‌بایست تکلیف حقوق آن‌ها معین شود. در ادامه قصد داریم در مورد حقوق مستمری بگیران بعد از فوت توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: حقوق مستمری بگیران بعد از فوت | نحوه تقسیم – افرادی که حق استفاده دارند

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت آن‌ها

مطابق قانون در صورت فوت فرد مستمری بگیر بازماندگان او می‌توانند از مستمری‌اش استفاده کنند و طبق قانون بازماندگان مالک حقوق مستمری فرد فوت شده هستند. اما برای اینکه بازماندگان بتوانند از حقوق فرد متوفی استفاده کنند می‌بایست فرد متوفی دارای شرایط زیر باشد:

اگر فرد فوت شده یکی از بیمه شدگانی باشد که بازنشسته شده است بازماندگان او می‌توانند از حقوقش استفاده نمایند.

در صورتی که فرد فوت شده از بیمه شدگانی باشد که قبل از فوت ‌به دلیل وقوع حادثه‌‌ای از کار افتاده است بازماندگان اجازه دریافت حقوق مستمری او را دارند.

اگر فرد بیمه شده و متوفی به علت وقوع حادثه‌‌ای در حین کار و یا برخی بیماری‌های حرفه‌‌ای فوت کند بازماندگان حق استفاده از مستمری او را خواهند داشت.

چه کسانی می‌توانند از حقوق مستمری بگیر متوفی استفاده کنند‌‌ ؟

طبق قانون نزدیک‌ترین افراد یا همان خانواده فرد متوفی بیمه شده می‌توانند از حقوق مستمری او استفاده کنند. این افراد به شرح زیر می‌باشند:

زوجه دائم فرد متوفی می‌تواند حقوق مستمری‌اش را بعد از فوت او دریافت کند.

شوهر می‌تواند پس از فوت همسرش که جزو بیمه شدگان است حقوق مستمری او را دریافت کند.

فرزند و فرزند خوانده فرد متوفی مستمری بگیر می‌توانند پس از فوت او از حقوق مستمری‌اش استفاده نمایند.

پدر و مادر متوفی می‌توانند در صورت فوت فرزندشان که جزو بیمه شدگان است از حقوق مستمری او استفاده نمایند.

نکته: توجه داشته باشید که این حقوق با توجه به نسبت افراد با فرد متوفی و درجه و طبقه وراثت به آن‌ها تعلق می‌گیرد. برای مثال اگر متوفی دارای فرزند و همسر باشد پدر و مادر او دیگر نمی‌توانند از حقوقش استفاده کنند.

برای دریافت حقوق مستمری فرد فوت شده چه باید کرد‌‌ ؟

برای دریافت حقوق مستمری فرد متوفی ابتدا می‌بایست به اداره بیمه مراجعه نمود و در آنجا احراز هویت شد. پس از احراز هویت مشخص می‌شود که چه مقدار از حقوق به شما تعلق دارد که با انجام برخی مراحل اداری به صورت ماه به ماه به حساب شما واریز می‌شود. اما برای این‌کار ابتدا باید توجه کنید که خودتان و فردی که قرار است حقوق او را دریافت کنید شرایط ذکر شده بالا را داشته باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق مستمری بگیران بعد از فوت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حقوق مستمری بگیران بعد از فوت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

حقوق مستمری چیست‌‌ ؟

وقتی فردی بیمه می‌شود در واقع خود را در برابر تمامی‌ حوادث بیمه نموده است و می‌تواند پس از بازنشستگی و… حقوق دریافت کند که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

چه کسانی می‌توانند از حقوق متوفی مستمری بگیر استفاده کنند‌‌ ؟

همسر او، فرزند و فرزند خوانده‌اش، پدر و مادرش.

سهم ارث دو زن از یک‌ شوهر | میزان ارث هر کدام – نحوه تقسیم – محاسبه

۲۶ بازديد

سهم ارث دو زن از یک شوهر چطور تقسیم می شود؟ همانطور که ‌‌می‌دانید ارث یکی از حقوق قانونی افراد ‌‌می‌باشد که هیچکس ‌‌نمی‌تواند مانع دریافت این حق توسط آن‌‌‌ها شود. برای مثال وقتی پدر فوت ‌‌می‌کند پسر ‌‌می‌تواند سهم ارث خود از اموال پدرش دریافت نماید. در ادامه قصد داریم در مورد سهم ارث دو زن از یک شوهر توضیحات مفصلی را خدمتتان بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: سهم ارث دو زن از یک‌ شوهر | میزان ارث هر کدام – نحوه تقسیم – محاسبه

در صورت فوت شوهر زن ‌‌می‌تواند از اموال او ارث ببرد‌‌‌‌ ؟

طبق قانون ‌اگر زن با شوهر خود عقد دائمی‌ منعقد نموده باشد ‌‌می‌تواند در صورت فوت شوهرش از اموال او ارث ببرد. اما میزان ارث با توجه به عوامل ‌مختلفی معین ‌‌می‌شود. حتی اگر مرد دارای دو زن دائمی باشد نیز به هردوی آن‌ها ارث خواهد رسید.

سهم ارث دو زن از یک‌ شوهر

در برخی موارد دیده شده است که مرد با وجود اینکه دارای همسر است اما اقدام به ازدواج مجدد ‌‌می‌نماید و در صورتی که ‌مرد فوت کند طبق قانون هر دو زن او ‌‌می‌توانند از اموالش ارث ببرند. اگر هردو زن دارای فرزند باشند ‌‌می‌توانند یک هشتم اموال به جا مانده از مرد را دریافت کرده و مابین خود تقسیم ‌نمایند اما‌ اگر دارای فرزند نباشند ‌‌می‌بایست یک ‌چهارم اموال‌ شوهرشان ‌را مابین خود تقسیم نمایند.

نحوه دریافت سهم ارث دو زن از اموال شوهر

اگر مرد دارای دو زن باشد همانطور که در بالا گفته شد در صورت وجود فرزند یک هشتم و در صورت عدم وجود فرزند یک چهارم اموال مرد میان هردو زن تقسیم ‌‌می‌شود. اما نحوه دریافت ارث توسط زنان نیز بحث جداگانه‌‌‌‌ای ‌‌می‌باشد. هردو زن مرد ‌‌می‌بایست ابتدا از وارثین دیگر بخواهند که ارث آن‌ها را به صورت قیمتی و یا همان پول نقد به آن‌ها پرداخت کنند و اگر چنین چیزی برای وارثین ممکن نبود ‌‌می‌توانند یک هشتم یا یک چهارم اموال مرد را به همسرانش بدهند.

اگر وارثین دیگر از دریافت ارث زنان جلوگیری کنند هردو زن ‌‌می‌بایست به دادگاه مراجعه نموده و ارث خود را از اموال شوهر متوفی طلب کنند که در این ‌صورت اموال توقیف ‌‌می‌شود تا دادگاه بتواند سهم هردو زن را به آن‌ها پرداخت کند.

نکته مهم: اگر مرد دارای دو زن باشد و فوت کند زنان ‌‌می‌بایست برای دریافت ارث خود از اموال شوهر حتما اثبات نمایند که همسر دائمی او بوده‌اند و اینکه رابطه زوجیت داشته‌اند.

نکته: یک هشتم یا یک چهارم میان زنان مرد به تساوی تقسیم می‌گردد.

اگر یکی از زنان مرد بعد فوت مرد و قبل از تقسیم ارث فوت کند ارث او به زن دیگر ‌‌می‌رسد‌‌‌‌ ؟

اگر یکی از زنان مرد بعد از فوت او و قبل از تقسیم ارث فوت کند زن دیگر ‌‌نمی‌تواند ارث او را دریافت کند و تنها افرادی که مستحق دریافت ارث او هستند وارثینش ‌‌می‌باشند که شامل پدر، مادر، فرزندان و…‌‌ زن متوفی می‌باشند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سهم ارث دو زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سهم ارث دو زن پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

ز‌ن نیز جزو وارثین اموال شوهر محسوب ‌‌می‌شود‌‌‌‌ ؟

بله طبق قانون‌ زن ‌‌می‌تواند از اموال شوهر خود ارث ببرد.

اگر مرد دارای د‌و زن باشد هر یک چقدر ارث ‌‌می‌برد‌‌‌‌ ؟

اگر مرد دارای فرزند باشد یک‌ هشتم اموالش میان زنان او به تساوی تقسیم ‌‌می‌شود و اگر فرزند نداشته باشد یک چهارم اموالش میان هردو زن به تساوی تقسیم ‌‌می‌شود.

ارث فرزند به پدر و مادر | میزان ارث والدین – سهم الارث پدر و مادر

۲۲ بازديد

همه افراد در طول زندگانی خود کار و تلاش ‌‌‌‌می‌کنند تا بتوانند اموالی را به دست بیاورند تا در طول زندگی رفاه بیشتری داشته باشند. اما‌ نکته‌‌‌‌‌‌ای که حائز اهمیت است این است که اگر فرد فوت کند طبق قانون مال و اموال او به نزدیکانش به ارث خواهد رسید و هر کدام از آن‌‌‌‌‌ها به اندازه مشخصی از اموال او ارث خواهند برد. در ادامه قصد داریم در مورد ارثی که بعد از فوت فرزند به پدر و مادر ‌‌‌‌می‌رسد توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: ارث فرزند به پدر و مادر | میزان ارث والدین – سهم الارث پدر و مادر

در صورت فوت فرزند اموال او به پدر و مادرش ارث ‌‌‌‌می‌رسد‌‌‌‌‌‌ ؟

در صورتی که فرز‌ند فوت کند ابتدا متأهل یا مجرد بودن او مورد بررسی قرار ‌‌‌‌می‌گیرد تا بتوان گفت که چه مقدار از اموال او به پدر و مادرش ارث ‌‌‌‌می‌رسد، در صورتی که فرز‌ند دارای همسر و فرز‌ند نباشد پدر و مادرش باز هم اموال او را به ارث خواهند برد.

میزان ارث پدر و مادر از اموال فرزند

همانطور که در بالا گفته شد اگر فرز‌ند دارای همسر و فرزند نباشد پدر و مادرش تمام اموال او را به ارث خواهند برد. در این صورت مادر یک سوم کل اموال فرز‌ند را پس فوت او به ارث خواهد برد و مابقی اموال ‌او نیز به ‌پدرش ‌‌‌‌می‌رسد.

اگر پدر یا ماد‌ر برای تقسیم ارث به توافق نرسند تکلیف چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

در این‌مورد ‌‌‌‌می‌بایست هردوی آن‌‌‌‌‌ها به دادگاه رجوع کنند تا قاضی دادگاه با توجه به قوانین حقوقی ارث فرز‌ند را میان آن‌ها تقسیم کند و در این صورت هیچ مشکلی به وجود ‌‌‌‌نمی‌آید.

سهم ارث پدر و مادر از فرزند در صورت دارا بودن بدهی

در بعضی از موارد دیده ‌‌‌‌می‌شود که فرز‌ند دارای بدهی‌‌‌‌‌هایی است که بعد از فوت طلبکاران برای وصول طلب خود به پدر و مادرش رجوع ‌‌‌‌می‌نمایند. در این‌ مورد ممکن است این سوال پیش آید که‌ باید بدهی را بپردازم یا سهم ارث خود را بردارم؟

در این باره باید بگوییم پدر و مادر موظف هستند تمامی بدهی‌‌‌‌‌های فرز‌ندشان را که از ارث به جامانده پرداخت کنند و در این مورد پدر و مادر تا زمانی که تمام بدهی‌‌‌‌‌ها پرداخت نشده است ‌‌‌‌نمی‌توانند اموال فرز‌ند را به ارث ببرند. اما اگر بدهی‌‌‌‌‌ها پرداخت شود و بازهم ارثی از فرز‌ند به جا مانده باشد طبق قانون پدر و مادر ‌‌‌‌می‌توانند آن را به ارث ببرند.

اگر پدر و مادر قبل از دریافت ارث فرز‌ندشان فوت کنند تکلیف ارث چه ‌‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌ ؟

چنانچه پدر یا مادر قبل از اینکه فرصت کنند ارث فرز‌ند خود را دریافت کنند از دنیا بروند سهم ارث آن‌‌‌‌‌ها به وارثینشان تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ا‌رث فرزند به پدر و مادر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌رث فرزند به پدر و مادر پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

اگر فرزند دارای همسر و فرزند نباشد ارث او به چه کسی ‌‌‌‌می‌رسد‌‌‌‌‌‌ ؟

اگر فرز‌ند همسر و فرزند نداشته باشد تمام ارث ‌او‌ به پدر و مادرش ‌‌‌‌می‌رسد.

مادر پس از فوت فرزند چه مقدار از اموال او را به ارث ‌‌‌‌می‌برد‌‌‌‌‌‌ ؟

پس از فوت فرز‌ند مادر یک سوم کل اموال او را به ارث خواهد برد.